fallback

Германци обясниха защо Volkswagen предпочете Турция

Концернът вече регистрира дъщерно дружество в Маниса, ще прави там Passat и Superb

Мащабите на вътрешния пазар в Турция са били основната причина Volkswagen да предпочете страната пред България за строителството на новия си завод, отбелязва в свой анализ Automotive News Europe. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир.

Ето терена, върху който ще бъде построена фабриката за 1 милиард евро

Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb. Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година.

Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда). Това отваря огромен потенциал за растеж.

В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира.

Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран. За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави.

След преместването на Passat в Турция, заводът в Емден ще прави само електромобили

Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.

 

fallback
  • #10
    пена ( преди 5 години )
    "създадените работни места ще са около 4 000" - по-точно ще изнесат 4000 работни места извън ЕС. Германците са пълни ***!
  • #9
    D[V01D] ( преди 5 години )
    С риск да прозвуча като защитник на Бойко и сие, мисля, че наистина нямаше никакъв шанс да се преборим. От VW са спестили и друга неприятна подробност за нас, а именно, че нямаме и достатъчно обучени кадри. Тук се закриха маса технически училища, а при турците произвежда кой ли не. В крайна сметка интереса клати феса. Не че щеше да цъфнем с 4000 човека работещи вероятно за 800-1000 лв заплата, но доста бизнес и инфраструтура можеше да развием покрай тоя завод. VW се доказаха за пореден път.
  • #8
    Asan ( преди 5 години )
    Халал да им е !
  • #7
    До Моше ( преди 5 години )
    Ще полетят на баба ти килотите от простира!!! Те немците са толкова *** и не знаят как ще се развиват геополитическата обстановка в региона, та ти си по-запознат от тях .... аман от световни конспиратори и разбирачи! От всичко разбирате и всичко знаете, пък в най-дълбоката дупка на Европа седите .....
  • #6
    Моше ( преди 5 години )
    Като полетят израелските балистични ракети Йерхон 3 към техеран друга песен ще запеят дойчовците.
  • #5
    Миро ( преди 5 години )
    Малки сме да произвеждаме коли, малки сме и да сме фактор при покупката на коли, малки сме и да сме фактор с бойкот на покупка на коли. Колкото по-бързо осъзнаем, че сме малко, че не сме най-убавите, най-работливте, най-умните и т.н. най, най дето много българи си мислят, че сме, толкова по бързо ще намерим пътя да растем и поне да станем ПО ...
  • #4
    Dido ( преди 5 години )
    Съвсем нормално и логично решение! Който е очаквал друго или е заблуден или глупав или и двете! Разбира се, нашите политици щях да си ударят г*зовате в тавана от кеф ако VW рещи да прави завод в БГ, щеше да е супер за предизборна кампания за пред послушното стадо, но не би!!! Сега се появиха призиви да се бойкотира покупката на нови VW в България .... дреме им, че ще продадт 250 коли по малко на VW :-) :-) :-) :-)
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Няма по-голямо доказателство от това, че парата командува, а демокрация и тем подобни са сладки приказки за идеалисти......
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Нищо страннно няма, новината е постната преди 20 мин. и затова няма коментари още. Сега ще се почне,.... Бойко тиквата, ама ние за нищо не ставаме и т.н. Ами не че не е вярно, но в случая наистина незнам как можеше да се преборим с Турция ?
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    мълчание няма коментари странна тишина
fallback
Последни