IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-големият колективен иск срещу Volkswagen влиза в съда

Адвокатите разчитат на по 5 000 евро за всеки клиент, което прави над 2 милиарда евро

Най-големият колективен иск срещу Volkswagen влиза в съда

Най-големият удар по Volkswagen от аферата Дизелгейт може би тепърва предстои, коментираха германски медии, след като стана ясно, че компанията е на път да стане обект на най-големия колективен иск в историята на германските съдилища.

Над 400 000 собственици на автомобили, произведени от концерна, се обединяват в съдебен иск заради измамите с тестовете за емисии. Точният брой на ищците ще се изясни по-късно днес, когато е първото устно изслушване на жалбата.

Юристите на VW изразиха увереност, че в крайна сметка искът ще бъде отхвърлен, но прогнозираха, че делото може да се проточи до четири години и вероятно ще приключи във Върховния съд.

Независими наблюдатели обаче не са толкова уверени в изхода. Съдебният иск ще е първият по новоприетото законодателство за Musterfeststellungsklage - правен инструмент, донякъде близък с американската практика за защита на колективни права.

Като цяло в Европа колективни искове като американските не действат. Затова и след Дизелгейт десетки хиляди собственици на автомобили внесоха индивидуални искове в регионалните съдилища в Германия. Към края на 2018 изплатените по тях обезщетения надхвърлят 380 милиона евро, като са разгледани около 144 000 иска. Остават още около 60 000.

Адвокати, замесени в колективния иск, настояват, че за концерна ще е по-лесно и изгодно да плати по 5 000 евро на всеки участник, отколкото да губи време и пари в разглеждане и удовлетворяване на индивидуални искове. Това обаче би означавало още 2 милиарда евро за компенсации към близо 30-те милиарда, които VW плати като глоби и обезщетения на северноамериканските си клиенти.

 

0 от 500
  • #5
    32 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    А защо толкова бързо покриха измамният софт на бензиновите им коли? Защо? Защото трябва да ги закрият, нали! А закрият ли ги немската икономика много ще го закъса. Пак минаха метър държавната перачница и фабрика за лъжи и далавери!
  • #4
    31 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    При дизеловите мотори високите обороти на ниски предавки са водели до по-ранно задействане на пречистването на отработените газове в катализатора. Засегнати са голям брой модели на концерна като Tiguan, Passat и Touareg, но също така и модели на Audi. VW посочват, че при дизеловите модели ставало дума за Audi A7 и A8. При това се касаело само за техническа несъвместимост, а не за незаконно устройство. Кой ли ще им повярва обаче?
  • #3
    36 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Става още по-зле! Volkswagen са манипулирали не само вредните емисии на голям брой модели, но и автоматичните трансмисии. При дизеловите автомобили по различен начин в сравнение с бензиновите. Извършвали манипулации на автоматичните предавателни кутии, с цел поддържане на ниски стойности на вредните емисии в лабораторни условия.Автоматичната предавателна кутия на бензиновите двигатели е превключвала необичайно по-рано на по-висока предавка, за да поддържа автомобила по-ниски обороти.
  • #2
    38 rate up comment 0 rate down comment
    Бул Gar ( преди 5 години )
    Значи няма проблем 30 милиарда за американците , проблем са още 2 милиарда за европейските клиенти . Като цяло темата Дизелгейт в Европа , беше удобно подмината от медиите и властите . Искам да разбера колко хора в БГ получиха обезщетение .Zeroooooo
  • #1
    44 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Светът ще е по-добро място, когато Фолксваген престане да съществува.