Не бърка само този, който не прави нищо, но някои решения могат да се превърнат в истинска катастрофа. Всеки автомобил, дори да е в идеално състояние и да стои на едно място, представлява опасност. А какво да кажем за машини, в чиято конструкция са допуснати неточности. Ето 5 такива случая.
Поредното напомняне за това, че при проектирането на един автомобил трябва да се взимат под внимание и най-малките подробности застигна инженерите на Toyota в края на миналото десетилетие. Тогава се разбра, че подложката (стелката) под краката на шофьора може да попадне върху педала на газта и да го блокира в натиснато състояние. Наложи се сервизна акция, която засегна 8 млн. автомобила в САЩ и още 6 млн. в цял свят. При тях подложката беше сменена или изрязана.
Проблемът обаче се оказа още по-сериозен, тъй като проверката на NHTSA установи, че самите педали на автомобилите са с неправилна конструкция. А скандалът набра скорост, след като американецът Марк Сейлър катастрофира със своя Lexus ES350, тъй като не успя да натисне спирачката. При инцидента загина цялото му семейство, както и полицай, който се оказа на пътя на автомобила. Преди сблъсъка Сейлър се обадил на 911 и заяви, че не може да спре.
По изчисления на изданието Boston Globe, до 2011 г. дефектът е станал причина за глоби на шофьори за превишена скорост на обща стойност 50 млн. долара. При инциденти заради проблема са загинали 21 човека. Оказва се също, че 10 години по-рано и в Audi са имали подобен проблем, но той е бил решен много бързо.