Не бърка само този, който не прави нищо, но някои решения могат да се превърнат в истинска катастрофа. Всеки автомобил, дори да е в идеално състояние и да стои на едно място, представлява опасност. А какво да кажем за машини, в чиято конструкция са допуснати неточности. Ето 5 такива случая.
Колкото и да е странно, проблемите с химията при Takata се появяват много преди историята с дефектните въздушни възглавници. Мнозина вероятно знаят, че направените от пластмаса елементи от ABS с течението на времето се износват и съответно лесно се чупят. Затова е и доста изненадващо, че японските инженери решават да направят от този материал закопчалките на предпазите колани. Може би са разчитали, че слънчевата светлина няма да проникне през прозорците и да нагрее допълнително тези елементи.
В крайна сметка, механизмът, който блокира колана се уврежда, като не може да го пристегне или пък го отпуска без нужда. Броят на жертвите от тази конструкторска грешка не може да бъде изчислен, но тя води до една от най-големите сервизни акции в историята през последните 30 години. Тя е организирана от Националното управление за безопасност на движението на САЩ (NHTSA) и засяга 9 млн. автомобила.
Оказва се, че колани с пластмасови закопчалки са поставени на коли, произведени през периода 1986-1991 г. Те са от моделите Takata 52X или A7X, като при сервизната акция са замени само 1/3 от дефектните устройства. Останалите автомобили продължават да се движат, като вероятно част от тях са оцелели и до наши дни.