IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

"Лосовият тест" се оказа проблем за Toyota RAV4

Компанията оспорва твърденията на шведския екип, пробвал колата (ВИДЕО)

"Лосовият тест" е едно от изпитанията, които се оказват проблем за много автомобили. Сред тях се оказа и новото поколение на Toyota RAV4, което беше тествано от екип на шведското издание Teknikens Varld. 

Самото изпитания имитира заобикалянето на неочаквано появило се на пътя препятствие при скорост от 68 км/ч. Тестът е измислен именно от Teknikens Varld заради често излизащите на пътищата на Швеция лосове. Сега на него беше подложен и новият RAV4, като според изпитателите, автомобилът се справя с маневрата "много далеч от идеалното".

Журналистите отбелязват, че подобно действие с кросоувъра е много опасно, като една от причините е късната реакция на системата за стабилизация. В теста са участвали два варианта на RAV4 - бензинов и хибриден, като резултатът е почти еднакъв - кросоувърът реагира добре при първия завой, но когато гумите се завъртят в противоположна посока, машината подскача и за момент остава само на две колела.

Това не е първата подобна ситуация за модел на Toyota. Например, през 2016 г. шведското издание тества няколко пикапа, като при скорост от 59,5 км/ч Toyota Hilux едва не се преобърна при "лосовия тест". Тогава представители на японския производител дълго обсъждаха с журналистите случилото се и накрая бе взето решение системата за стабилизация да бъде калибрирана наново.

Сега от Toyota също много бързо реагираха на случилото се, като този път директно оспориха твърденията на шведската медия. Според японците, всичко с RAV4 е наред и клиентите не бива да се притесняват, тъй като тяхната безопасност е основният приоритет за компанията.

"Ние тестваме обстойно всички наши продукти, преди да ги пуснем на пазара. Изпитанията се провеждат по световните стандарти, като сред тях е и заобикаляне на препятствие на пътя. През 2016 г. обновихме процеса на тестване със същите процедури, които използва Teknikens Varld. Още при разработката си RAV4 премине успешно всички тестове, включително и този. Гарантираме на клиентите, „че могат да бъдат напълно сигурни в безопасността на автомобила", заявиха от Toyota.

Снимка: Toyota, видео: YouTube

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    хаахахаах рав прав десен... земи тоя лос... но пък ще струва солено ;)
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тупани ( преди 1 година )
    Тоя *** с каква злоба върти волана, направо ще го откъсне... Като гледа човек внимателно, се вижда как с другите коли движението е къде по-плавно...
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    divlupo ( преди 1 година )
    Анонимен ,стига глупости ,японците били в 70 година!Не четеш, а само догадки!Личното ти "силно компетентно" мнение показва че имаш бегли технически познания!
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    divlupo ( преди 1 година )
    Чудя се на оня мърморко каква е тази СХ5-ца дето са му я пробутали и с какви евтини *** са я обули.Моята (купена чисто нова)е като залепена в завоите,вози по-добре от Q5(отзиви от хора които имат Q5-ци).Естествено че съм с маркови ,доказани от най-добрите, нови гуми. Маздата кефи - има поведение на бърз хетч,нито друса, нито губи сцепление,особено по завоите е със силно предвидима задница и лесна за контрол.Естествено за хора които умеят да карат!Да не говорим за новия модел с торк векторинг ...
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    2222222 ( преди 1 година )
    X3 си се справя доста добре на лосови тест
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Dawnless ( преди 1 година )
    Ние нямаме лостове. Така, че да му мислят шведите :)
  • #11
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До номер 8 ( преди 1 година )
    Препоръчван ти да прегледаш целия канал km77.com в тубата и пак да ми отговориш това проблем на РАВ 4 ли е или на всеки джип.
  • #10
    9 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма как да е стабилен като добре направен седан, но може поне да е колкото зле направен. Но япончето това не го засяга. Европейците измислят нови видове амортисьори, играят си с години, докато настроят пружините, амортисьорите и електрониката да работят в синхрон. Японците не са мръднали от 70-те - или меко и люлеещо се, или твърдо като камък и подскачащо по неравностите.
  • #9
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Битува една мантра, че Джиповете били по-сигурни. Да, само при удар с лека кола. Иначе като цяло са доста по-нестабилни, по-тежки са, с по-висок център на тежестта, не събират повече багаж от едно комби и не на последно място по-висок разход. Някой производители даже говорят за Спортен Джип. Как може Спорта и теглото от над 2 тона да се съчетават в едно? Живо набутване са си, но никой дилър няма да Ви го каже това. Иначе в БГ битува правилото, че човека ако е с Джип е голяма работа :).
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    .. ( преди 1 година )
    Няма как една "кола" да е висока си стабилна, прсто няма как... физика му се вика. Има там едни понятия като център на тежестта, центробежни сили и т.н. А ма някои хора са на мнение, от студ ***, но г.ъ.з.а.р. бъди.