fallback

Производители разкриват колко "чисти" са електромобилите им

Поредното доказателство, че моделите на ток съвсем не щадят околната среда

Напълно електрическите превозни средства се представят на купувачите като несъмнено предимство: те не отделят CO2 в атмосферата, което означава, че защитават планетата. В действителност нещата са малко по-различни, отколкото ги обрисуват.

Съмненията относно екологичността на електрическите автомобили не възникват от нищото - тези превозни средства използват невероятно "мръсни" както при производството, така и при рециклирането, батерии, а токът, с който се "хранят" електричките, често се изработва от също толкова "мръсни" електроцентрали.

В германския концерн Volkswagen са изчислили, че като се вземат предвид производствените емисии на CO2, електрическият e-Golf се сравнява по отношение на екологичността с дизеловия Golf само след като измине 124 000 км. Електрическият BMW i3, отчитайки производството, експлоатацията и емисиите, е само с 15% по-екологичен от обикновения BMW 118d. Тези данни са резултат от прагматични изчисления. Електрическите превозни средства стават много "по-зелени" от традиционните автомобили с ДСВГ само, когато са заредени с наистина чиста електроенергия.

С други думи, електрическите автомобили със сигурност не блестят с екологичност. Поради тази причина основният натиск към автомобилните компании е върху намаляване вредните емисии в процеса на производство на тези коли. Според експерти при производството на всеки един автомобил в атмосферата се отделят 0,4-0,7 тона CO2. Внушителна цифра!

Автомобилните лидери са заети с решаването на амбициозна задача - те се опитват да намалят емисиите до нула. BMW (включително Mini и Rolls-Royce) в момента отделя 0,4 тона CO2 на превозно средство, Nissan - 0,49 тона, Toyota - 0,39 тона, а Volkswagen - разочароващите 0,72 тона.

Намаляването на вредните промишлени емисии е възможно само при модернизиране на производството: нови заводи се строят първо с отчитането използването на "чиста" енергия", получавана от възобновяеми източници. Например, новият мексикански завод на BMW е оборудван с мощна слънчева електроцентрала. Шведската марка Volvo пусна фабрика за производство на CO2-наеутрални материали, които компанията ще започне да използва изцяло през 2025 г. Mercedes също инвестира в тази област: пълен преход към екологично производство е планиран за 2022 г. Според германската компания, екологично неутралните автомобили ще се появят не по-рано от 2039 година.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Писна от тези платени статии на нефтеното лоби. Производстово на батерии не по-мръсно от производството на всички част на един ДВГ.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    до по-долния ми беше комантара, изпревариха ме докато пиша
  • #6
    до долния ( преди 4 години )
    я фани се застреляй. от 10 години има Тесли на пазара, къде са им изхвърлените батерии да си набера за вкъщи а??? той гори нафта без катализатор, пуши и трови децата по улиците иначе еколог го бара, за планини от батери каканиже. съвременния бай ***.
  • #5
    Warwicksz ( преди 4 години )
    А изчислили ли са колко хора са си отишли от рак на белите дробове след вдишване на фпч от дизелите им?!
  • #4
    Помисли ( преди 4 години )
    Бат Герги,Задал ли си си въпроса какво става с батерийте на ел.колите след бракуване !И къде отиват всички отрови от акумулатора. Ако всички коли са на ток , какви планини от канцерогенни химикали ще се натрупват ! Ако това е чиста природа еб...ти еакулозите сте !
  • #3
    и кво ( преди 4 години )
    Бай *** коментира. Тъжно е че от вас никога няма да стане народ, а ще останете просто едно стадо.
  • #2
    Герги ( преди 4 години )
    Дори да вземат предвид емисиите при производство на батериите, ел. коли пак са с едни 40% по-еко. А най-големият им плюс е, че не замърсяват в ГРАДА. По отношение на автомобилите чистата градска среда е много по-важна на този етап от "еко"-фактора про автомобилите. Защо? Защото автосектора далеч не е най-големия замърсител на планетата. Имаме кораби, текстилна индустрия(втория по важност фактор), самолети, ТЕЦ (за последното по-добре да внимаваме как пипаме)
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Демек, немците сами се убеждават, че да произведеш дизелов б оклук е по на сметка, отколкото да инвестираш милиарди в нови технологий.
fallback
Последни