IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

6 неща, които нервират в новите автомобили

Автомобилите стават все по-добри? Така е, но някои дреболии ни вгорчават живота

6 неща, които нервират в новите автомобили

Модерните автомобили са компютри на колела и са натъпкани с техника. Те паркират сами, четат мейлите ни на глас и скоро ще се движат сами. Но не винаги всичко работи добре. Няколко примера.

1. Лоша видимост назад…

6 неща, които нервират

Често недоволстваме от широката задна колона, която ни пречи да виждаме по диагонал назад. Но това не е всичко. Модели като Toyota C-HR или Nissan Micra (на снимката), са изработени така, че могат да скрият няколко велосипедиста наведнъж. Това е далеч от оптимално в града. Ако вместо ламарини има повече стъкла, видимостта ще е по-добра.

… и през челното стъкло

6 неща, които нервират

Понякога челното стъкло е прекалено претрупано. Под огледалото е поставена кутия, пълна с камери и сензори – за дъжд, за светлина, за пешеходци и колоездачи. Тази техника помага на системите за асистенция и е полезна, но трябва ли да пречи на видимостта? Volvo V60 например скрива зад огледалото си цял светофар.

2. Спестено на грешното място

6 неща, които нервират

Често в автомобилната индустрия се търси спестяването на няколко цента. Глупаво е, когато това става на места, които нервират шофьора истински. Например в Citroën Berlingo шофьорът трябва да отваря капачката на резервоара със запалителния ключ. Така бе преди 20 години. Днес дори в малките автомобили капачката е свързана с централното заключване.

При Ford Fiesta няма дръжки на покрива, а твърдата пластмаса на VW T-Cross е всичко друго, но не и приятна на допир. Тук има място за подобрение.

3. Красотата на първо място

6 неща, които нервират

Ключът на Volvo е истинско удоволствие за окото и ръката. Повърхността му от кожа и метал се усеща много добре. За съжаление бутоните са прекалено малки и са поставени отстрани. Със сребристия си гланц те се различават само с внимателен поглед, а през нощта изобщо не. Вместо вратата, така често ще отворим багажника.

4. Една идея повече

6 неща, които нервират

Чувствителните на допир екрани в новите модели са нещо задължителни. Дори най-евтините модели ги притежават – често с големината на таблет. В идеалния случай те улесняват управлението и намаляват армадата от бутони.

Някои производители направо прекаляват и дори бутонът за силата на музиката изчезва. Вместо да завърти колелцето, водачът трябва да насочи погледа си към екрана и да уцели точно определена повърхност.

5. Прекалено силно

6 неща, които нервират

Досега не сме чували за случай, в който шофьорът е изскачал изнервен от автомобила, защото отвсякъде се разнасят предупредителни сигнали. Но при някои френски това вероятно ще бъде възможно. Когато вратата бъде отворена по време на движение, например при маневриране, започва да звучи силна сирена, която може да те накара да изпаднеш от колата.

Renault Zoe, от друга страна, напомня с невероятно ярка светлина, че е време за посещение в сервиза. Тази светлина, която се появява на всеки 10 хиляди километра, е особено неприятна на тъмно.

6. Къде е илометражът?

6 неща, които нервират

Аналоговите скали на скоростомера и оборотомера вече не са модерни и често зад волана има само един голям дисплей. Той предлага много информация, включително за силите на напречно и надлъжно ускорение или за наличния въртящ момент. Така е например при BMW 3-Series.

Но къде е километражът за общата измината дистанция? Той може да бъде открит само в менюто на бордовия компютър. Няма да е лошо на таблото да се виждат километражът, часовникът и външната температура. Нищо повече.

Снимки: ADAC

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Байчо ( преди 3 седмици )
    Какво означава, че Форд Фиеста няма дръжки на покрива? Дръжки, като в градския транспорт ли?
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    повече видимост - по-добре. Защо да не дразни, ако в предната кола си я имал, а сега не заради дизайнерски решения
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До N14 ( преди 2 месеца )
    Хайде да не сравняваме огледалата на камион с тези на кола. Каква видимост имаш върху втора лента а не върху габарита на колата от малките огледалца отстрани. Като имаш С+Е да си забелязал колко на брой са огледалата на дясната А колона на прицепа - що са три огромни а не едно с размер на сгъната носна кърпичка?
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #12 Няма какво да мисля! Да мислят такива, като теб, които не могат да шофират и колонката им пречи. Като карах на кУрса за С+Е на времето нямаше камери, нямаше нищо. Само на огледала караш, паркираш, минаваш тунела на полигона като разстоянието е по см от всяка страна. Ти полигона с лека кола не можеш го мина. Колонката ще ти е виновна. Аман вече от неуки шофьори. Всеки ден ги гледам по пътищата колко са зле.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #11, не схващаш наистина - помисли: когато С-колоната беше тънка и страничната линия не възходяща, просто се обръщахме назад и шофирахме с видимост. Защо да ти трябват огледала (които някои умници ще превърнат в камери), камери на задната броня или под козирката за рег. табела отзад (за тях да се измислят с-ми за чистене), дисплей на таблото, за да виждаш всичко от въпросните камери, да плащаш за ремонти на тези развалящи се части, като можеш... ...просто да се обърнеш назад?
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това за задната колона нещо не го схващам. Какво пречи и на кого?!?! Нямате ли странично огледало? Ами, ако карате бус, камион или друго МПС, което пък въобще я няма и имате само страничен прозорец 1 брой? Какво правим тогава? Слизаме и гледаме ли? Аман вече от разнежени *** истории! Задната колона да пречела на някого. До къде ни докараха джендърите... За другите неща съм съгласен, че дразнят, но специално за първото не виждам причина. Още повече, че повечето коли са с камери вече.
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да видим, колко от съвремените автомобили, ще се превърнат в класики след време, с тази електроника, която дори в днешно време след 4-5 години изглежда вече демоде и собствениците им се чудят от къде да си вземат афтърмаркет техника. Винаги се сещам за Астон Мартин Лагонда, която е била наблъскана с последн писък на електрониката за времето си, сега буди единствено насмешка.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Защото, #8, вашето ново не е по-хубаво. Не съм #7. Измислете и направете новото по-добро, а не просто по-"модерно", т.е. различно, и ще го харесаме и ние, пенсионерите и отшелниците на острови.
  • #8
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #7 що не отидеш на някой необитаем остров да не се дразниш - там нищо ново няма да дойде следващите 100 години. Ще си търкаш с клечки да си палиш отън - но пък надеждно и вечно...
  • #7
    14 rate up comment 3 rate down comment
    KLASIKA_ ( преди 2 месеца )
    ВСИЧКО дразни!!!Скрап с излишна електроника!-Скъпи еднодневки,грозни и безформенни!Сиамски близнаци -различаващи се по "фирмените"знаци?!?!... ...Но добитъка е алчен!!!Добитъка иска всичко ненужно!!Добитъка е зомбиран от рекламите и купува всичко ненужно!!!Добитъка е джендър и иска автономни коли и ел.коли които замърсяват 10-торно повече въздуха!Най-добре е по-бързо изкуствения интелект да се вразуми и да ни изличи!