IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

IBM: След 10 години марката на автомобила ще е без значение за клиента

Изследването на компанията посочва и други сериозни промени в индустрията

IBM: След 10 години марката на автомобила ще е без значение за клиента

Американската компания IBM проведе изследване, което трябва да покаже как ще се измени автомобилната индустрия под влиянето на цифровите и безпилотните технологии. Основният извод от него е, че след 10 година марката ще престане да има ключово значение за купувача при избора на превозно средство.

Специалистите от IBM Institute for Business Value са направили допитване на 11 500 собственици на автомобили, както и на 1500 души, заемащи ръководни длъжности в автомобилни компании. То показва, че след 2030 г. транспортният отрасъл го очакват огромни промени.

Близо половината от участниците (48%) са на мнение, че след 10 години брандът няма да има основно значение, а на първо място ще излязат фактори като цената и удобството на автомобила. За това помагат развитието на услугите за съвместно ползване на коли и безпилотните технологии. В IBM очакват, през 2030 г. около 15% от всички автомобили в света да бъдат напълно безпилотни.

Фактори като "управляемост", "мощност" и "външен вид" ще имат далеч по-малко значение за купувача, отколкото сега. При избора на автомобил за клиента ще са по-важни "персонализацията", "самодиагностиката" и "самообучението", както и "натрупаният опит от ползването на определени превозни средства". 

Поне 50% от участвалите в анкетата ръководители на компании от автомобилната индустрия очаква съвсем скоро да се случи "цифров Армагедон". Заради това те виждат остра необходимост от спешно преосмисляне на концепцията за производство на автомобили, както и от преквалификация и ново обучение на персонала.

Снимка: Autonews


 

0 от 500
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    БББ ( преди 1 седмица )
    след 10 г. марките изобщо няма да имат значение. Коли, дрехи, часовници......всичко .... да бе!..... Тия ще променят основни принципи на маркетинга и потребителското мислене
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При условие че в момента има точно 0% наистина безпилотни коли , и няма разработен нито дори един автомобил който да е такъв - как очакват след 10 години те да представляват 15% ? Проучването е направено от компания която всъщност смята да прави пари от въпросните технологии - до колко може да се приеме като обективно ?
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    a ( преди 1 седмица )
    Те и телефоните са с почти еднакви чаркове вътре и всички ги правят в Китай , ама все още марката има значение за голяма част от клиентите и затова и има телефони по 300 и по 2300 лв. и съответно клиенти за тях. Няма причина при автомобилите да е различно.Те и сега повечето ползват ел.компоненти на бош ама това не ги прави еднакви и клиента, освен ако не е съвсем *** като се качи обикновено прави разлика между рено клио и мерцедес s клас .
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    И аз имам такова усещане. При положение, че Мерцедес - например - почнаха да слагат двигатели на Рено без това да влияе на клиентите им, нещата са тръгнали натам. Същото е с Ауди - ФВ. Голяма част от Аудитата са безсмислени на фона на Шкода или ВФ, но всъщност Ауди имат клиентела. Това, че технически колите са идентични или пък едната е различна по управляемост или мотори не интересува клиента. По-скоро технологиите вътре, цвета на таблото, мястото за хора. Светът се променя.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 1 седмица )
    Не?