Американската компания IBM проведе изследване, което трябва да покаже как ще се измени автомобилната индустрия под влиянето на цифровите и безпилотните технологии. Основният извод от него е, че след 10 година марката ще престане да има ключово значение за купувача при избора на превозно средство.
Специалистите от IBM Institute for Business Value са направили допитване на 11 500 собственици на автомобили, както и на 1500 души, заемащи ръководни длъжности в автомобилни компании. То показва, че след 2030 г. транспортният отрасъл го очакват огромни промени.
Близо половината от участниците (48%) са на мнение, че след 10 години брандът няма да има основно значение, а на първо място ще излязат фактори като цената и удобството на автомобила. За това помагат развитието на услугите за съвместно ползване на коли и безпилотните технологии. В IBM очакват, през 2030 г. около 15% от всички автомобили в света да бъдат напълно безпилотни.
Фактори като "управляемост", "мощност" и "външен вид" ще имат далеч по-малко значение за купувача, отколкото сега. При избора на автомобил за клиента ще са по-важни "персонализацията", "самодиагностиката" и "самообучението", както и "натрупаният опит от ползването на определени превозни средства".
Поне 50% от участвалите в анкетата ръководители на компании от автомобилната индустрия очаква съвсем скоро да се случи "цифров Армагедон". Заради това те виждат остра необходимост от спешно преосмисляне на концепцията за производство на автомобили, както и от преквалификация и ново обучение на персонала.
Снимка: Autonews