IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо умира механичната ръчна спирачка?

Вече над 70% от новите коли в Европа се предлагат с електронно устройство

Защо умира механичната ръчна спирачка?

Познатата механична ръчна спирачка, намиращата се между седалката на шофьора и тази на пътника до него, постепенно отива в историята. Тя постепенно отива в историята и се очаква съвсем скоро да изчезне напълно.

По данни на британското издание Auto Express, към момента около 70% от новите модели, продавани в Европа, имат не механична, а електронна спирачка, която обикновено се включва с помощта на бутон. А някои компании изцяло са преминали към новия тип устройство, като това е отнася най-вече за премиум-производителите  Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche.

спиарачка

Много експерти по безопасност са уверени, че преминаването от механична на електронна спирачка носи само ползи. Благодарение на електрониката автомобилът е надеждно спрян дори при силен наклон, като това му позволява и по-лесно тръгване след това.

По-опитните водачи обаче все още изпитват носталгия по стандартната ръчна спирачка. За някои от тях тя се е превърнала не само в навик при спиране, но и за помощник при преминаване на завои. Последното е ясно и на производителите на спортни автомобили. Например, подразделението Ford Performance неотдавна добави ръчна спирачка към електронна система за спиране на Ford Focus RS. Устройството се нарича Drift Stick и представлява алуминиев лост, който се управлява като обикновена ръчна сирачка, но процесът за спиране на задните колела се ръководи от електрониката.

Използването на подобно устройство не изисква никакви усилия, а сработва мигновено. Той има и USB-изход, благодарения на който може да се свалят данни за състоянието на автомобила. С настройките на Drift Stick се е занимавал известният пилот Кен Блок, известен със своите дрифтове.

Снимки: Auto.Mail, видео: Ford

 

 

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Motion ( преди 4 години )
    С оглед на всички тези изредени характеристики, то лостовата система се явява реално по-технологична.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Motion ( преди 4 години )
    Не става въпрос за "напредничави" технологии. Какво "нетехнологично" има в лостовата система? Системата е проста, надеждна, дълготрайна, с по-малък общ брой части, може да се дозира спирачното усилие според хода на който е издърпан лоста. За капак не изисква никаква управляваща електроника, хардуер и софтуер. Не консумира електроенергия. Теглото е по-ниско. Неподресорното тегло също е по-ниско. Има един *** датчик дали е задействана или не, и може да работи изправно дори ако датчика се повреди
  • #6
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Естет ( преди 4 години )
    Българинът естествено коментира архаично - искал механична ръчна спирачка, сменял скоростите по-бързо от автоматичните скоростни кутии на Порше и Мерцедес...глупости...Много сме далече от цивилизацията, много!Ами карайте Лади и Москвичи - няма електроники, всичко е механично, може да си ги поправяте всеки уикенд пред панелката!Те в Мерцедес, Ауди и Фолксваген са ***, за какво са им тия електроники...
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    sam ( преди 4 години )
    Е аз пък искам да мога да си регулирам с колко да ми спира ръчната спирачка.... писна ми от всякакви скапани автоматики....Наскоро карах ситроен с такава автоматична ръчна... пълен ***, не се изключваше навреме и презадържаше и беше скапала съединителя който от своя страна започна да преплъзва...Сега правят и ръчната и съединителя...
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредната безсмислица като изброените в предишната статия "6 неща, които нервират в новите автомобили" - какво лошо имаше в една пръчка плюс въже плюс челюсти? - просто, евтино и действащо. Добре, трябваше да се внимава как се използва зимата и понякога въжето се късаше, ама я, сега да видим колко ще струва да ти сменят електронната и колко струваше въжето и труда преди...
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    kreti ( преди 4 години )
    като ти кажат дай 3000 Евро за кутия със две въжета и моторче за чистачки, ще заобичаш старата ръчна спирачка. Понеже вътре има чип който брои колко дълго да работи. Дори да се сменят частите вътре пак не работи без препрограмиране!
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 4 години )
    Ами добре....само че когато както си караш със 80км ИИИ електронната ти спирачка реши да се задейства. без причинно...нее хич забавно.........от опит знам......за съжаление.....
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    някои неща предпочитам да са ми без електроника/софтуер - едно от тях е ръчната спирачка. Друго такова е управлението на колата с волана..