IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla Model S би с 20 секунди Porsche Taycan на "Нюрбургринг"

Постижението е неофициално, атаката на рекорда ще е на 21 септември (ОБНОВЕНА С ВИДЕО)

Tesla Model S би с 20 секунди Porsche Taycan на

Tesla Model S подобри постижението за най-бърза обиколка на "Нюрбургринг" за сериен електромобил, което принадлежи на Porsche Taycan. Американският седан даде с близо 20 секунди по-добро време от германската кола, съобщава  Auto Motor Und Sport. 

Постижението обаче е неофициално, тъй като е измерено на ръка, а не от специална апаратура. От няколко дни край пистата са се разположили екипи на различни медии, като те с особено внимание следят двата прототипа на Tesla S, които въртят обиколки на трасето. Измереното от тях време е 7 минути и 23 секунди, което е с 19 секунди по-бързо от това на Porsche Taycan, записано в началото на месеца.

Tesla

От Tesla не коментираха постижението, но е известно, че компанията е запазила пистата за 21 септември. Тогава американците ще имат 30 минути, в които трасето ще е затворено само за техните коли и ще се опитат официално да атакуват рекорда. Те разполагат с два тестови автомобила - син и червен, които се управляват от трима пилоти - Томас Мутш, Андреас Симонсен и Карл Радквист.

Ако времето на Tesla Model S на Северната дъга се окаже 7 минути и 23 секунди, то това означава, че електрическият седан е по-бърз от Ferrari 812 Superfast, Mercedes-AMG GT 63 S и Nissan GT-R. Двата прототипа, които Tesla използва, се отличават значително от серийния Model S, тъй като имат различна каросерия с по-широки калници и допълнителен спойлер, както и пренастроено шаси. На тестовите машини е поставен надпис P100D+, като такъв сериен модел не се предлага от Tesla. 

Tesla

Силовият агрегат също е напълно нов, тъй като е получил системата Plaid powertrain. Тя включва не два, а три електромотора с мощност над 722 к.с. и 931 Нм въртящ момент. Според изпълнителния директор на Tesla - Илон Мъск, система Plaid е единствената, която превъзхожда сегашната Ludicrous, използвана за топ-моделите на марката. Тя ще се предлага от 2020 г. за серийните Model S, Model X и очаквания Roadster. 

Снимки: Electrec, Motor1

0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 10 rate down comment
    До №15 ( преди 1 месец )
    някаква мод-ната тесла била направила време... това не се знае дали изобщо ще излезе някога в тази версия. Това си е реклама.. от която уж Тесла нямали нужда, но явно им трябва все пак. A Поршето - без седалки и със специално оптимизирана охладителна система за пистата! Дали си успял да прочетеш това инфо или немския ти е на ниво сeлски бeк?
  • #18
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това си е жива подигравка с немската настъпена жаба Троше. Къде е форумната ВАГонетка, която много искаше да види как Тесла се представя на писта! Къде си оли-го-фре-че? Покажи си грозната муцуна и обясни сега на нас как става така!
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    в превод от тюркски taycan е “soul of a spirited young horse” в превод от японски taikanе е “physical experience”
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до 15 ( преди 1 месец )
    Официално потвърдено е производството ще започне след година най-вероятно на цена малко по-ниска от Тайкан Турбо което пак е 20% по-малко от Турбо S
  • #15
    8 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    някаква мод-ната тесла била направила време... това не се знае дали изобщо ще излезе някога в тази версия. Това си е реклама.. от която уж Тесла нямали нужда, но явно им трябва все пак.
  • #14
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Говорим за името, а не къде се сглобяват. В Русия имат заводи почти всички автопроизводители, но никоя кола не я водим за руска. С на турски се чете като дж С със завъртулка отдолу като ч К се чете като к Името на модела на Порше е Тайджан. И е на турски и това не е тайна или конспирация, а е официален факт. А защо немски производител е решил да ползва турски думи си е техен въпрос на ибрикчийство.
  • #13
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами тойота да я броим за турска марка направо. Те там се сглобяват от самото начало.
  • #12
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тайджан, колега, тайджан. А не тайкан. Защото идва от турски думата. Все пак говорим за германска марка и е нормално вече да са на турски моделите им.
  • #11
    15 rate up comment 5 rate down comment
    ankladfn ( преди 1 месец )
    Смятайте роудстара какво ще направи!!!
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до 6 ( преди 1 месец )
    Тайкан с какви гуми е бил