IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla Model S би с 20 секунди Porsche Taycan на "Нюрбургринг"

Постижението е неофициално, атаката на рекорда ще е на 21 септември (ОБНОВЕНА С ВИДЕО)

Tesla Model S би с 20 секунди Porsche Taycan на

Tesla Model S подобри постижението за най-бърза обиколка на "Нюрбургринг" за сериен електромобил, което принадлежи на Porsche Taycan. Американският седан даде с близо 20 секунди по-добро време от германската кола, съобщава  Auto Motor Und Sport. 

Постижението обаче е неофициално, тъй като е измерено на ръка, а не от специална апаратура. От няколко дни край пистата са се разположили екипи на различни медии, като те с особено внимание следят двата прототипа на Tesla S, които въртят обиколки на трасето. Измереното от тях време е 7 минути и 23 секунди, което е с 19 секунди по-бързо от това на Porsche Taycan, записано в началото на месеца.

Tesla

От Tesla не коментираха постижението, но е известно, че компанията е запазила пистата за 21 септември. Тогава американците ще имат 30 минути, в които трасето ще е затворено само за техните коли и ще се опитат официално да атакуват рекорда. Те разполагат с два тестови автомобила - син и червен, които се управляват от трима пилоти - Томас Мутш, Андреас Симонсен и Карл Радквист.

Ако времето на Tesla Model S на Северната дъга се окаже 7 минути и 23 секунди, то това означава, че електрическият седан е по-бърз от Ferrari 812 Superfast, Mercedes-AMG GT 63 S и Nissan GT-R. Двата прототипа, които Tesla използва, се отличават значително от серийния Model S, тъй като имат различна каросерия с по-широки калници и допълнителен спойлер, както и пренастроено шаси. На тестовите машини е поставен надпис P100D+, като такъв сериен модел не се предлага от Tesla. 

Tesla

Силовият агрегат също е напълно нов, тъй като е получил системата Plaid powertrain. Тя включва не два, а три електромотора с мощност над 722 к.с. и 931 Нм въртящ момент. Според изпълнителния директор на Tesla - Илон Мъск, система Plaid е единствената, която превъзхожда сегашната Ludicrous, използвана за топ-моделите на марката. Тя ще се предлага от 2020 г. за серийните Model S, Model X и очаквания Roadster. 

Снимки: Electrec, Motor1

0 от 500
  • #29
    5 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Buongiorno, Buenos dias, Guten tag! Всичко рева до сега, че цивилните коли не били готови за писта. Еми нали затова са цивилни бе, другарю водач.. Колко граждани ползват МПС-тата си за обиколки? А по повод събитието - това не е Top Gear, това е Реалността. Като идеш в нова работа, може да си най-нахъсаният тарикат на света, обаче-баткото, дето бачка там от 15 години те отвява по можене и бързина. Вика му се Опит. Сес' се ся, бачка, ко праи 7-местната резачка :D
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 25ти ( преди 1 месец )
    Точно цената на Модел 3 в Европа без мито е по-ниска от сравним Пасат основен недостатъци според мен са интериора, малкото сервизи и донякъде малкия багажник иначе и сега продажбите са доста стабилни като за 2рата половина по всяка вероятност ще са сравними с Ауди А4
  • #27
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако ще патагонска да е думата, официалното произношение на Порше е тайкан.
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако ще патагонска да е думата, официалното произношение на Порше, което дават на журналистите, е тайкан.
  • #25
    13 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Ясно виден е резултатът от цялата какафония - всички говорят за електрички, всички марки пускат все повече такива модели. Това беше идеята от самото начало и Тесла успя. Нито фалира, строи фабрика след фабрика и се надява да повлече крак и останалите марки да вземат нещата насериозно. Тесла не се конглокира с други електрички - не е това целта. Конглокира се с ДВГ, като вече единственият показател, по който изостава, е цената. Ама и това е до време...
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Стефан ( преди 1 месец )
    https://www.youtube.com/watch?v=t8oixMu703s
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #19 селския бек си ти ;) без извинение. Няма значение какво е правило поршето и как го е правило - коментарът беше изцяло за новината за тесла.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Стефан ( преди 1 месец )
    #12 :) Прав си за турското, миналата година бях в завода на Порше в Цуфенхаузен, там няма много място и гардеробчетата на работниците са до поточната линия, без изненада установих че имената са 95% турски.... Все пак Тайкана е по-красив
  • #21
    15 rate up comment 4 rate down comment
    23r4t ( преди 1 месец )
    Като "Левски" и "ЦСКА" сте. Никой от нас нито Тесла има, нито Порше. Нито ще има. Поне не и от магазина. Ама иначе си мерите .... и вие не знаете какво си мерите. Картинките от дъвки "Турбо"? Там имаше данните за модела от картинката и спорехме коя кола е по-по-най на базата на тези данни. Ама бяхме на по 5-6 години, така че ни е простено. Очевидно с еднаква страст едните "мразите" Тесла, а другите мразите "немците", т.е. ВАГ. Ето, аз не съм предубеден - аз храня всички наред!
  • #20
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не разбирам защо сравняват Поршето с Model S. Да повторим за всички които не са внимавали: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1. Поршето е с 80% по-скъпо от топ версията на Model S 2. Поршето е по-тежко от Model S 3. Поршето е дълго колкото Model S 4. Вътрешното пространство за пътници е по-малко от Model 3 5. Багажника е колкото на Model 3 6. Разхода на електроенергия на километър е доста по-висок от Model ...