Настоящето издание на автосалона във Франкфурт, което се провежда в момента, най-вероятно ще бъде последното в този формат, смятат представители на автомобилна индустрия, твърди Automotive News Europe.
Изложението постепенно губи популярност и все повече компании се отказват от участие в него. Затова, организаторите вече обсъждат нова концепция за провежда на подобни мероприятие, като в нея основата ще бъде не крайният продукт, а нова концепция за мобилността.
Повечето водещи производители критикуват организаторите за остарелия формат. Например, финансовият директор на BMW - Никола Петер, е уверен, че фокусът на изложението ще се промени от автомобилите съм техните технологии. Компаниите вече все повече залагат на своите разработки в сферата на "мобилността на бъдещето", а автомобилите стават само допълнение към тях.
През 2019 г. от участие в салона във Франкфурт се отказаха Nissan, Aston Martin, Ferrari, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Infiniti, Mazda, Mitsubishi, Rolls-Royce, Subaru, Suzuki, Toyota и Volvo. Други компании - като BMW и Daimler, съкратиха сериозно бюджета си за участие. Като цяло, броят на участващите е с 20% по-малък, а на търговските площи - с 16%.
"Ако тази тенденция се запази, което е твърде вероятно, през 2021 г. няма да има автосалон във Франкфурт", категоричен е бившият изпълнителен директор на Opel - Карл-Томас Нойман.
Намаляването на интереса на производителите към изложбата е свързан с промененото възприятие на автомобила като нещо лично. Новото поколение клиенти с удоволствие ползва услуги като "каршеринг", като не поддържа идеята за собственост на превозното средство.
Снимка: Autonews