Напредъкът в автомобилната индустрия е толкова бърз, че може да изглежда, че производителите постоянно измислят нови двигатели. Всъщност, въпреки че се актуализират много често, повечето двигатели запазват първоначалната си база в продължение на много години, а понякога и на десетилетия, след като атомобилите, в които са се появили за първи път, престават да се произвеждат. Ето най-ярките примери.
Jaguar XK (1949-1992)- 43 години
Шестцилиндровият двигател XK става достъпен за първи път за купувачите на модела XK120 през 1950г. В продължение на две десетилетия той се използва с незначителни промени на всички модели Jaguar. Първоначално има обем от 3,4 литра, а в процеса на еволюция се появяват версии от 2,4 и 4,2 л. Двигателят се използва в следните модели: Daimler DS420 и Sovereign, Jaguar 240, 3.4-litre, 420, S-Type (1960), E-Type, Mark 2, Mark 7, Mark 8, XJ6, XK120, XK140, XK150 и XK SS, Panther De Ville и J72.
Шестцилиндровият двигател XK става достъпен за първи път за купувачите на модела XK120 през 1950г. В продължение на две десетилетия той се използва с незначителни промени на всички модели Jaguar. Първоначално има обем от 3,4 литра, а в процеса на еволюция се появяват версии от 2,4 и 4,2 л. Двигателят се използва в следните модели: Daimler DS420 и Sovereign, Jaguar 240, 3.4-litre, 420, S-Type (1960), E-Type, Mark 2, Mark 7, Mark 8, XJ6, XK120, XK140, XK150 и XK SS, Panther De Ville и J72.