Напредъкът в автомобилната индустрия е толкова бърз, че може да изглежда, че производителите постоянно измислят нови двигатели. Всъщност, въпреки че се актуализират много често, повечето двигатели запазват първоначалната си база в продължение на много години, а понякога и на десетилетия, след като атомобилите, в които са се появили за първи път, престават да се произвеждат. Ето най-ярките примери.
Ferrari Colombo V12 (1947-1989) - 42 години
Енцо Ферари кани дизайнера Джоакино Коломбо да разработи 1,5-литров двигател. На което Коломбо отговаря, че "Maserati има 4-цилиндрови двигатели, британците - "шестаци", а Alfa Romeo - 8-цилиндрови двигатели, така че трябва да направим 12-цилиндров." Енцо се съгласява и в резултат на това се ражда легендарният V12, който се превръща в гордостта на Ferrari в продължение на много години. Двигателят се използва в следните модели: Ferrari 125 S, 250, 275, 330, 365, 400, 412, Daytona и Superamerica.
Енцо Ферари кани дизайнера Джоакино Коломбо да разработи 1,5-литров двигател. На което Коломбо отговаря, че "Maserati има 4-цилиндрови двигатели, британците - "шестаци", а Alfa Romeo - 8-цилиндрови двигатели, така че трябва да направим 12-цилиндров." Енцо се съгласява и в резултат на това се ражда легендарният V12, който се превръща в гордостта на Ferrari в продължение на много години. Двигателят се използва в следните модели: Ferrari 125 S, 250, 275, 330, 365, 400, 412, Daytona и Superamerica.