Масовата хибридизация на супер- и хиперавтомобилите е принудителна стъпка. Ако в началото такива коли се появиха, защото производителите откриха неизвестен резерв за увеличаване на мощността и подобряване на динамиката, сега еколозите и новите законодателни ограничения върху вредните емисии оказват натиск върху Ferrari, Lamborghini и други. Новите разработки доближиха момента, в който не е необходимо да се мисли за теглото на хибридната система и изчислителната мощ на компютрите за управлението на сложната инсталация - затова се родиха въглеродният Speedtail и първият сериен хибрид на Lamborghini. В тази подборка ще си припомним най-интересните представители от света на суперхибридите.
Хиперавтомобилът с каросерия от въглеродни влакна под формата на продълговата капка се превърна в най-бързата кола на McLaren - компанията твърди за максимална скорост от 403 км/ч. Гладките външни панели са буквално пронизани от въздуховоди за оптимално разпределение на входящия въздушен поток, а прибиращи се камери заеха мястото на страничните огледала. Хибридната система със сумарна мощност от 1050 к.с. ускорява модела от място до 300 км/ч за 12,8 сек. За сравнение, на McLaren P1 му трябват 16,5 сек. Ускорението до 100 км/ч пък става за 2,7 сек. За да съхрани чистотата на външния вид на Speedtail, антикрилото е заменено с чифт еластични елерони, изработени от гъвкави въглеродни влакна, които са неразделна част от външните панели на каросерията. Някои елементи от аеродинамичния корпус са изработени от материал, наречен Titanium Deposition Carbon Fiber, който представлява въглеродни влакна, покрити с титан.