Германският автомобилен производител Mercedes-Benz обяви, че догодина няма да участва нито в Канадското международно автомобилно изложение в Торонто, нито в международното автомобилно изложение в Монреал.
Редица производители, включително Mercedes-Benz, ограничават броя на големите автосалони, на които присъстват всяка година. Така например през 2018 г. немска компания не участва на изложенията във Ванкувър, Калгари, Едмънтън и Квебек.
"Понякога компаниите взимат такива решения. Nissan отказа да участва преди няколко години, Volvo също, след това се върна. Porsche отказа участие и им отне няколко години, за да се върнат. Разбира се, бихме предпочели Mercedes-Benz да присъства, но всяка компания си решава сама за себе си", заяви изпълнителният директор на изложението в Торонто Джейсън Кембъл.
В началото на тази година към Mercedes-Benz се присъединиха компании като BMW, Porsche, Audi и Mazda, които пропуснаха автосалона в Детройт, вероятно най-значимото автомобилно шоу на годината на северноамериканския пазар.
Mercedes-Benz не посочи защо ще пропусне двата автосалона в Канада, но в последно време причините за подобни стъпки стават все по ясни: тъй като всички, включително потребителите, все повече използват интернет, производителите започват да осъзнават, че могат да достигнат до по-голяма аудитория в дигиталния свят, отколкото по време на изложенията, като по този начин пестят и пари. Освен това, тъй като новите автомобили стават все по-технологични, което е свързано с електрификацията, модерните информационно-развлекателни системи и автономните технологии, компаниите избират подходящите събития, като например CES.