IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как Peugeot изпревари BMW и Mercedes по печалба

Германските гиганти в момента плащат цената за твърде големите си успехи в Китай

Европейският автомобилен сектор е в безпрецедентна ситуация в момента: германските премиум брандове отстъпват по доходност на някои производители в масовия сегмент. Причината е отчасти в несравнимо подобрените резултати на компании като PSA Peugeot Citroen, и отчасти в резкия спад в нетните печалби на BMW и Daimler за второто тримесечие, отбелязва Кристиян Хецнер в анализ за Automotive News.


Mercedes, завод, Алабама

През второто тримесечие на 2019 маржът на печалба при Daimler е шест пъти по-малък от този на Peugeot-Citroen  - нещо, което само допреди две години звучеше като фантастика. Митата, налагани от Китай върху американската продукция на Mercedes, играят съществена роля за влошените резултати

Маржът на BMW за втората четвърт на годината падна до едва 2.8%, а този на Daimler се срина до 1.4% - наистина тревожни резултати на фона на обявените като цел съответно 8% и 10%.

На този фон нормата на печалба на марката Volkswagen е 5.2%, а на Skoda - 8.1%. Общият марж на групата PSA достигна 8.7%. Въпреки това инвеститорите все още не са забелязали колко надценени са акциите в премиум гигантите, независимо, че по-масовите компании носят повече възвръщаемост, коментира пазарният анализатор Арнд Елингхорст от Evercore ISI. "Засега пазарът щастливо пренебрегва този факт, като имате предвид, че VW се търгува с 20% по-ниско от BMW и Daimler", подчертава Елингхорст.

Дори Audi, луксозният бранд на VW, който пострада доста покрай хомологацията по новия цикъл WLTP, се справя в момента по-добре от конкурентите си - маржът там е 8%.

Какво е обяснението, при положение, че BMW и Daimler съвсем доскоро се радваха на рекордни печалби? Всъщност причините са няколко.

Най-съществената според двете компании е в драстичното повишаване на разходите за развойна дейност заради електрификацията и автономното управление. Daimler, под чиято шапка е Mercedes-Benz, похарчи 5.8% от оборота си за развойна дейност през първото полугодие - значително повече, отколкото за същия период на 2009, да речем. При BMW развойните разходи са 5.9%.


BMW, аеродинамичен тунел, развойна дейност

Разходите за развойна дейност в германските премиум компании са по-високи отвсякога

Двата гиганта разчитаха растящият китайски пазар да компенсира това, но тази година продажбите там се свиват, вместо да се увеличават. Търговският спор между Китай и САЩ допълнително усложнява нещата, защото голяма част от най-търсените в Азия модели на BMW и Mercedes се правят в американските им заводи (включително Mercedes GLE и BMW X5).

За сметка на това компании като Peugeot, които не са представени на северноамериканския пазар, не търпят почти никакви щети от митата, налагани между Вашингтон и Пекин. Френската група печели и от собствения си неуспех да завладее голям пазарен дял в Китай - сегашният спад там й се отразява сравнително по-слабо.

Изобщо Китай беше ключовият фактор за успеха на германците в последното десетилетие. Добрата новина за тях е, че повечето анализатори предвиджат възстановяване на китайския пазар в близко бъдеще. Но докато това се случи, BMW и Mercedes ще плащат цената за предишните си успехи в Далечния изток.

 

0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Beemve ( преди 1 месец )
    Феновете на премиум консервите пак се активизираха.
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви са тези глупости за Китай да вярно е че за първата половина на годината продажбите са се свили малко но премиум марките имат ръст от 8.5% като най-голям при 3те от статията е на БМВ с 16% до 350К продажби а Мерцедес и Ауди имат съответно 1.3 и 1.9% ръст