IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Автоиндустрията губи по 5,3 млрд. долара на година от пропуснати повиквания

Неприетите обаждания от клиенти струват скъпо на производителите и техните дилъри

Автоиндустрията губи по 5,3 млрд. долара на година от пропуснати повиквания

"Звънях, но никой не ми отговори", е едно от най-честните оплаквания на потенциални клиенти на нови автомобили. Това не би трябвало да е много притеснително, тъй като окончателното решение за купуване на кола се взима в самия дилърски център. 

Оказва се обаче, че не е точно така, тъй като половината от продажбите на нови автомобили по света се осъществяват по телефона. И съответно пропуснатите ежедневно повиквания струват милиарди на дилърите, сочи проучване на компанията Calltouch.

"Купуването на нов автомобил е едно от най-осъзнатите и съответно най-важни решения, които взима човек заедно. Същото се отнася и за покупката на жилище. Затова е напълно нормално, преди да се реши на подобна стъпка, клиентът да се обади няколко пъти в автосалона за уточняващи въпроси", обясняват от Calltouch.

Според проучването на компанията, 50% от клиентите смятат, че скоростта и качеството на комуникацията с търговеца е основен фактор за бъдещо сътрудничество, тоест за евентуална покупка. Близо 60% от кандидат-купувачите са готови веднага да се откажат, ако не успеят да се свържат к компанията, чиито услуги искат да ползват.

В автомобилната индустрия клиенти най-често се обръщат към продавача по няколко въпроса - наличие на автомобили с конкретен цвят и ниво на оборудване, условия за закупуване и провеждане на тест-драйв. Те звънят по телефона, като това е първият им контакт с търговеца. И ако не успеят да се свържат, бързо се ориентират към друг дилър на същата марка, а понякога и към друг производител. 

Оказва се, че самите търговци на автомобили средно пропускат около 66% от позвъняванията. По този начин те губят не само пари и клиенти, но и развалят репутацията на бранда, който представят. А в пари, според изчисленията на Calltouch, пропуснатите обаждания от клиенти излизат около 5,3 млрд. долара на година.