Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Какво се случва с непродадените нови автомобили?

Проблемът със свръхпроизводството тормози както компаниите, така и дилърите

Какво се случва с непродадените нови автомобили?

Хиляди автомобили, слезли от конвейера, така и не се купуват. На тяхно място идват нови модели, което прави продажбата на по-старите почти невъзможна. Какво се случва с всички тези коли? Отговор се опитва да даде изданието Autonews.

Дори най-внимателните изчисления не могат с точност до 100% до покажат, колко нови автомобили от даден модел ще бъде продадени. Просто те не се произвеждат по-поръчка (в случая не става дума за суперколи, излизащи в ограничени серии).

Защо не се продават колите?

Компаниите произвеждат определен брой машини, като се ориентират от потребителското търсене. То е съобразено с мощностите на заводите, работната сила и световните икономически тенденции. В същото време производителите поне веднъж на 2-3 години обновяват всеки модел и съответно потребителят предпочита да вземе именно него, а не предишната версия. Има и изключения, разбира се, като тези клиенти се ръководят от чисто икономически причини - избирайки по-стария вариант на определен модел, те спестяват пари.

Като цяло, собствениците не сменят автомобила си поне няколко години, което е обяснимо. Далеч по-изгодно е да поддържаш една кола, като отстраняваш появилите се проблеми, вместо да си купиш нова. В същото време производителите не са склонни да продават остарелите модели с огромна отстъпка, тъй като това ще намали интереса към актуалната им продукция.

Промоции, акции и разпродажби

Производителите правят всичко възможно, за да избегнат свръхпроизводство, като едновременно с това изпълняват поръчките на дилърите. Така повечето нови автомобили, които не са продадени, остават именно при търговците, които трябва да решат проблема с тях. За разлика от производителя, дилърът няма друг избор, освен да пусне колите на разпродажба с голяма отстъпка, ако те се заседят дълго време в складовете му.

Car Dealer

Повечето автосалони използват понятието "Yellow Stock" (жълт производствен запад). Това е минималният процент, в който влиза един автомобил, ако не бъде продаден. В нека са включени и отстъпките при разпродажба. По правило, той е 1% от общо произведените автомобили, но при криза се е случвало до 30% от колите от даден модел, които са слезли от конвейера, така и да не бъдат продадени.

Това кара дилърите са търсят начини, за да се отърват от залежалата продукция. Вариантите най-често са 3 - разпродажба на аукциони, продажби по системата "trade-in" (тя включва замяна с друг автомобил) или продажба на минимална цена на служителите.

Складиране на продукцията

Закупуването или наемането на голяма площ, на която да се съхраняват непродадените автомобили, е крайно нерентабилно за компаниите-производители или за дилърите, но понякога се налага. През 2014 г. в интернет бяха публикувани снимки от Google Maps, на които се виждат огромни паркинги в различни краища на Земята. Това най-често са изоставени летища, които сега са пълни с непродадени автомобили. Такива има както в Америка, така и в Европа.

Cars Parking

Обществеността остана възмутена от създалата се ситуация, но по-късно се оказа, че тези снимки са направени още през 2009 г. На тях се виждат добре запазени автомобили, които обаче са оставени на тези площи заради световната финансова криза. По време на нея продажбите рязко спаднаха и принудиха производителите да търсят нови варианти за реализиране на готовата вече продукция.

0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Къде е този Партнер за тези пари най-високо ниво на оборудване, че в сайта на Пежо няма такъв. Нито мощността си улучил, нито цената, нито нищо. За 31 000 лв. си вземаш най-ниското ниво на оборудване с най-слабият двигател 75 к.с. Иначе за комплексите на българина си прав. Особено любителите на немското са мега комплексари и го доказват непрекъснато във форума, на пътя и къде ли не.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    В момента за 31 хил с ДДС продават Партнер дизел 120 кс с най-високото ниво оборудване - климатроник, преден/заден парктроник + камера, остъклен таван и какво ли още не. За тези пари колата е без пари. Ама е баничарка а българина е комплексар. Иначе на който му трябва семейна кола това е решението.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Алекс ( преди 1 седмица )
    Няма непродаваема кола, особено нова. Въпросът е, че дилърите предпочитат да я бракуват или да ги продават в третия свят, Украйна, Русия, Казахстан или Азербайджан, отколкото да я продават тук. А маржа е доста голям и позволява продажба и с до 40% отстъпка
  • #4
    16 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 1 седмица )
    Само този, който не е имал нова кола ще предпочете старата трошка нов внос пред новото. А ма бай Ганьо знае най-добре.
  • #3
    4 rate up comment 18 rate down comment
    До долния ( преди 1 седмица )
    Винаги е за предпочитане добре запазен Мерцедес или БМВ пред някое уж ново но фабрично строшено рено!
  • #2
    10 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 1 седмица )
    България е изключително малък пазар на нови коли и на никой производител не му пука особено за нас. Като изключим Рено/Нисан и до неотдавна Форд, останалите производители продават на по-високи цени от тези които могат да се постигнат на по-големите пазари. Българите като цяло предпочитат нов внос н-та употреба премиум пред нова кола нисък/среден клас. То ние като не се взимаме насериозно, как да очакваме другите да го правят.
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Скоро и България купи две на цената на една За съжаление в България ситуацията е различна купи една на цената на две