IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

GM и Volkswagen казват "сбогом" на хибридите

Двата концерна се ориентират към електромобилите

GM и Volkswagen казват

Концерните General Motors и Volkswagen, се отказват от производството на автомобили с хибридни двигатели и се насочват изцяло към електрическите превозни средства, съобщава The Wall Street Journal.

По данни на изданието, двата производителя са се обединили около мнението, че "хибридните машини, в които бензиновият двигател се използва едновременно с електромотор, са били само временно решение с цел покриване по-строгите екологични стандарти". Хибридите са изпълнили задачата си и вече могат да отидат в историята. 

През следващите 4 години GM планира за пусне на пазара 20 типа електромобили, като сред тях ще има модели на Chevrolet и Cadillac. На свой ред, Volkswagen ще инвестира огромни средства в производството на компактен всъдеход на ток, който ще излезе през 2020 г. А през 2022 г. германците ще предложат и електрически микробус.

VW T-Roc

Позовавайки се на данни на агенцията за изследвания LMC Automotive, вестникът отбелязва, че през 2018 г. едва 3% от продадени нови коли на пазара в САЩ са били с хибридни двигатели, а 1% - с електрически.

Прогнозите са, че до 2023 г. автомобилните производители от цял свят ще похарчат около 225 млрд. долара за разработка на 200 типа електромобили. Според The Wall Street Journal, все още обаче няма единно мнение за това, кога точно електромобилите ще станат основно транспортно средство.

Снимки: GM, Volkswagen

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Mario62 ( преди 2 месеца )
    GM имат отличен опит с прекрасния си плъгин хибрид Chevi Volt / Opel Ampera. Нямам разумно обяснение защо се отказват от него, както преди време убиха EV1....
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хайде сега малко факти, а не субективни мнения на "умници". Очакването е, че ел. автомобил ще е на цената на дизелов, т.е. по-евтин от хибриден. Очакването, но не тук, е че зареждащите станции ще се увеличават в пъти. Фактът е, че на запад (не тук) възможностите за зареждане през нощта са много по-развити (подземни гаражи, дворове, зарядни станции и тн). Разхода на ел. автомобил превърнат в бензин / дизел е 1 л/100 км (2.4 лв). Сега как изглежда картинката ...
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Човек, който пише думата технологии с "й" (технологий) тръгнал да дава мнение...
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Умници ( преди 2 месеца )
    Че те кога тия два концерна са имали качествени хибриди? Казват сбогом на нещо, дето не го познават!
  • #9
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Хибриден таксиджия ( преди 2 месеца )
    Даже скоростната кутия на хибридната Тойота няма чупене - планетарна, механична. Говоря от опит - 300 км на ден минавам. Електромобила е бъдещето, но има ограничения - трябва да имаш гараж за зареждане и пробегът е ограничен. За сметка на високата цена за закупуване, после експлоатацията му е изключително евтина. Реално пазар има и за двата вида превозни средства.
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Хибриден таксиджия ( преди 2 месеца )
    Хаха, тия са невероятни! Хибрида на Тойота е най-доброто за немагистрално каране. Вие виждали ли сте друга кола, която е 1.5 тона, автоматик и харчи 4.5 на градско? Мотора е атмосферен, с верига и ниска степан на сгъстяване - малко износване, само масло иска да се сменя. Гаранцията на батерията е 10 години, а на колата 500к км. Даже накладки и дискове не се износват - спира с генератора повечето време. Относно Хюндай - това е паралелен хибрид, неефективен и със смяна на 2 съединителя на 100к км
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Бай Оня ( преди 2 месеца )
    Колко години Те произвеждат автомобили,колко различни автомобила са произвели, колко инженери работят за тях и колко хора управляват техни превозни средства???? И единствено Хомо Сапиенс Балканикус знае повече и отсече Тези са ***!!!!Бай Ганьо работещ за 800лв и живеещ вече 10години години при Партия Гроб Герб Грабим Европа Рушим България!!!!Алооооо овчи 5 пари нямаш ама акъл да даваш си първи ......
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Имах предвид че са назад. Сори.
  • #5
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тези видяха че не са много назад в хибридните технологий и решиха че са отживелица !??! Ако VW GM не се справят, това не означава че другите (TOYOTA, HONDA и др.) не могат !
  • #4
    24 rate up comment 4 rate down comment
    poigv ( преди 2 месеца )
    Тъкмо тези два производителя кога точно са казали "Добре дошли" на хибридите, че сега да се сбогуват с тях?