В наши дни автомобилните концерни се стремят да намалят разходите на производство, но да изцедят максималните конските сили от двигателите на своите модели, като едновременно с това трябва да покрият и новите екологични стандарти. Според експерти, това води най-често до един и същ резултатът - ресурсът на автомобила се изчерпва, когато изтече гаранцията му.
Това се отнася и за най-големите производители. Изданието AutoSight разказва за 5 двигателя, които се предлагат на пазара, но имат своите проблеми, при това те не са никак безобидни. За основа са взети сервизните акции, организирани от производителите заради тези мотори, както и мненията на потребителите.
Пет проблемни двигателя на пазара (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят BMW N63B44 и неговата спортна версия S63B44 (BMW M) са на пазара повече от 10 години, за които претърпяха доста сериозни модификации. Конструкцията е V8 с в две турбини. Основният проблем е в инжекторите, които за този период са ревизирани 12 пъти заради опасност от течове.
Самата конструкция на агрегата не е особено удачна - двете турбини са разположени неподходящо, тъй като температурата достига 500 градуса по Целзий. Намиращата се в близост пластмаса се разтопява за няколко десетки хиляди километри. Разходът на масло е до литър и половина на 1000 км, а средният пробег, след който двигателят се нуждае от основен ремонт, е 100 000 км.
След това се появяват проблеми с уплътненията на клапаните, пръстените на буталата, маслената помпа, турбините, веригите, клапаните VANOS - изобщо с почти всичко. Това важи най-вече за моделите, произведени до 2010 г., при които мощността е над 400 к.с.