IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia Duster получи 3-цилиндров мотор

Новият турбодвигател заменя досегашния атмосферен с обем 1,6 литра

Dacia Duster получи 3-цилиндров мотор

Dacia продължава с модернизацията на двигателите на второто поколение на бестселъра си Duster. В гамата на модела вече влиза бензинов турбомотор TCe100 с обем 1,0 литър, който развива мощност от 100 к.с.

Новият агрегат е с 3 цилиндъра, като разполага с максимален въртящ момент от 160 Нм. В гамата на модела той ще замени досегашния 1,6-литров атмосферен двигател с 4 цилиндъра SCe 115, развиващ 115 к.с. Моторът се съчетава само с 5-степенна механична скоростна кутия и ще се поставя единствено на автомобили с предно предаване.

Двигателят ще се произвежда в завода на Renault Nissan в Питещи (Румъния). Според инженерите на Renault, благодарение на турбината този мотор осигурява по-добра отзивчивост при подаване на газ и по-висок въртящ момент. Той вече е достъпен при 2750 об/мин, докато при 1,6-литровия атмосферен двигател това ставаше при 4000 об/мин.

Duster мотор

Версията на Duster с новия агрегат обаче е малко по-бавна от тази с мотор SCe 115. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,5 секунди (11,19 секунди при 1,6-литровия двигател). Максималната скорост също е по-ниска - 168 км/ч срещу 172 км/ч, но и разходът на гориво е намален с 18%. 

От Renault съобщават, че средният разход на гориво при 3-цилиндровия двигател е 5,5 л/100 км, а нивата на вредни емисии CO2 са 125 г/км по новия цикъл на измерване WLTP. 

В Европа ще се предлагат две нива на оборудване на Duster с новия мотор - Access и Essential. Гамата двигатели на кросоувъра на Dacia включва още дизеловите Blue dCi 95 и Blue DCi 115, както и бензиновите агрегати TCe 130 GPF и TCe 150 G.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    125 г/км при толкова лека кола с предно, при толкова малък двигател. Смятай. А производителите трябва да постигнат 95 г/км средно за цялата флотилия от 2021.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    а двуцилиндров кога?!
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    SCe 115 е изключително надежден, но понастоящем вече не се инсталира в никой автомобил на марката. Проблема е в разхода му, който при Дъстър с 4х4 спокойно надминава 12/100, а при хечбеци и седани е около 10/100 и от там в емисиите които изпуска.TCe100 мотора по принцип не е лош, но е много далеч от километрите които SCe 115 може да измине без съществени ремонти.