IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Dacia Duster получи 3-цилиндров мотор

Новият турбодвигател заменя досегашния атмосферен с обем 1,6 литра

Dacia Duster получи 3-цилиндров мотор

Dacia продължава с модернизацията на двигателите на второто поколение на бестселъра си Duster. В гамата на модела вече влиза бензинов турбомотор TCe100 с обем 1,0 литър, който развива мощност от 100 к.с.

Новият агрегат е с 3 цилиндъра, като разполага с максимален въртящ момент от 160 Нм. В гамата на модела той ще замени досегашния 1,6-литров атмосферен двигател с 4 цилиндъра SCe 115, развиващ 115 к.с. Моторът се съчетава само с 5-степенна механична скоростна кутия и ще се поставя единствено на автомобили с предно предаване.

Двигателят ще се произвежда в завода на Renault Nissan в Питещи (Румъния). Според инженерите на Renault, благодарение на турбината този мотор осигурява по-добра отзивчивост при подаване на газ и по-висок въртящ момент. Той вече е достъпен при 2750 об/мин, докато при 1,6-литровия атмосферен двигател това ставаше при 4000 об/мин.

Duster мотор

Версията на Duster с новия агрегат обаче е малко по-бавна от тази с мотор SCe 115. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,5 секунди (11,19 секунди при 1,6-литровия двигател). Максималната скорост също е по-ниска - 168 км/ч срещу 172 км/ч, но и разходът на гориво е намален с 18%. 

От Renault съобщават, че средният разход на гориво при 3-цилиндровия двигател е 5,5 л/100 км, а нивата на вредни емисии CO2 са 125 г/км по новия цикъл на измерване WLTP. 

В Европа ще се предлагат две нива на оборудване на Duster с новия мотор - Access и Essential. Гамата двигатели на кросоувъра на Dacia включва още дизеловите Blue dCi 95 и Blue DCi 115, както и бензиновите агрегати TCe 130 GPF и TCe 150 G.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 4 месеца )
    Това *** за нищоне ставаше с стария двигател сега ще е ептем пълна трагеьия
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    WC ( преди 4 месеца )
    Дачия е дървена служебна кола. За личен автомобил не става.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Скутерче ( преди 4 месеца )
    Голям праз! мойто скутерче е с 1 цилиндър 50 кубика.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ттт ( преди 4 месеца )
    Чакаме едноцилиндровия двигател с 49 кубични сантиметра.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Четох изявление на Renault, че няма да спират 1.6, а ще го комбинират с електромотор, и ще извадят plug-in-hybrid версия до края на годината, предстои да видим.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Че то 1.6 има газифицирана версия но новия двигател предполагам като цена, разход и ускорение ще е сходен с газифицирания 1.6 макар че разбира се по-добре би било атмосферен явно само Мазда се справя някак в тази област с еко-нормите
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    П ед а ли за въртене от колело дали са включени или само като опция?
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Все ми се струва че ако го бяха газифицирали дали нямаше да е по-добра идея. И откъм интерес и откъм еко изисквания.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    K4M перфектен двигател, единствена забележа, разхода на гориво. От 20 години се произвежда и ползва в Рено, Нисан, Дачия, Самсунг. Имам познат в Рено, каза че всички съжаляват, че се е провалил да покрие Евро 6.2 и трябва да се спре от производство. Друг е въпроса, че в Рено Меган го замениса с дефорсирана версия на 1.3, а в Дъстър го сменят с новия двигател на Клио, но все пак за Източна Европа качеството винаги е по-ниско.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #3 това се постига с електрички - ако продават 50/50 ел. и ДВГ средно емисиите ще са наполовина.. това не е лесно обаче