IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С по-малко продажби Volkswagen отчете 30% ръст в печалбата

Положителният ефект е най-вече от все по-големия дял на SUV моделите

С по-малко продажби Volkswagen отчете 30% ръст в печалбата

Печалбата на групата Volkswagen се увеличава с цели 30% през второто тримесечие на годината въпреки леко понижените продажби на основната й марка. Финансовите резултати бяха оповестени днес във Франкфурт. Заслугата за ръста е най-вече на успехите в доходния SUV сегмент, както и на пазарния ръст при дъщерните марки Porsche и Skoda.

Оперативната печалба на концерна нараства до 5.13 милиарда евро, спрямо 3.94 милиарда за същия период на 2018. В същото време продажбите на автомобили са 1.8% по-ниски на годишна база. Компанията потвърди прогнозите от началото на годината за минимум 5% ръст в приходите през 2019 и за марж на печалбата между 6.5 и 7.5 на сто. В момента маржът е около 7.2%.

Още догодина предвиждаме SUV моделите да надхвърлят 40% от общите ни продажби, обяви финансовият директор Франк Витер. "През миналата година те бяха 25% от глобалните ни продажби, а сега са 35%", подчерта той.

 Повечето отделни марки в концерна отчитат ръст. Самата Volkswagen има 2.3 милиарда евро оперативна печалба, срещу 2.1 милиарда преди година (но тогава резултатите бяха накърнени от последните глоби по Дизелгейт).

Спад има единствено при Audi, чиято печалба е намаляла с половин милиард евро в сравнение с миналата година и сега възлиза на 2.3 милиарда. Обяснението е най-вече в затрудненията на компанията с навременното преминаване на WLTP тестовете.

Печалбата на Porsche расте с 2.5% до общо 2.1 милиарда евро.

Печалбата на Skoda расте до 824 милиона евро, а тази на Seat е 216 милиона евро, като и двете компании успяват с увеличени продажби да компенсират негативните ефекти от валутни курсове и поскъпнали суровини.

На плюс излиза и луксозната марка Bentley, която има 57 милиона евро печалба на фона на 80-те милиона загуба преди година.

 

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Четящ ( преди 5 години )
    Прочетох. Печалбата на Ауди-2.3 млд, на фолксваген също толкова-2.3 млд,на Порше- 2.1 млд. На Шкода-824 милиона, Сеат-216 милиона. На Бентли-57 милиона. Ауди и Фолксваген с еднакви печалби за концерна и много пред останалите марки коли.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    А тука им пишеха ( преди 5 години )
    Некролога след дизелгейт.Но вместо тях , японците от Нисан удариха дъното.А скоро и Тойота ще се срине
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Vr6 ( преди 5 години )
    Ха-ха.. Значи са надули цените
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Когато се казва концерна VW, трябва и точно това да се разбира, а именно многото марки, които са част от него. Не случайно, за пореден път разбираме, че благодарение на други марки, като Шкода най-често, се дължи тази печалба. По интересно ще е да разберем, как стоят нещата само с автомобилите с емблема VW.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Нормално е когато има голямо търсене за един продукт, качеството да се занижи за сметка на увеличаване на печалбата, та и те така са яхнали СУВ вълната, ама докога.Сещам се едно ревю на Трок, как човека се чудеше как може да има толково пластмаса, като дори в Поло-то не е така, а и му напъха едни листа в фейк екзауста на това - но явно и за него си има хора.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    В сравнение с кои са завишени да не би другите да са с по-ниски
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Алчни са, но има и много хора които незнам какво гледат като купуват. Много ме е яд за ауди обаче.
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    dimov ( преди 5 години )
    Цените на автомобилите много завишени.