Автомобилните производители постоянна се състезават помежду си, но понякога са принудени да образуват временни съюзи, за да реализират интересни проекти. Целта е да се икономисат средства за разработката на нов модел, която винаги е доста скъпа. Така компаниите си търсят партньори, за да защитят своите интереси.
Любопитното е, че резултатът от тези съюзи понякога е доста странен. Появяват се два автомобила - по един от всяка марка, участваща в проекта, като единият се представя добре на пазара, докато другият се проваля. Ето няколко такива примера от историята.
Идеята на шефовете на двата концерна е Lamborghini да прави каросерията и ходовата част на автомобила, а BMW - неговия двигател. Повечето специалисти предричат голямо бъдеще на колата, тъй като тя е резултат от съюза на две много успешни компании. За съжаление, прогнозите се оказват неуспешни, тъй като два производителя не успяват да се разберат кой ще е водещият в проекта.
В крайна сметка договорът е прекратен и BMW прави M1 самостоятелно. Дебютът на колата е през 1978 г., като за 4 години са произведени едва 500 бройки. В наши дни моделът е доста търсен, като една от машините наскоро беше продадена за 577 000 долара.