Автомобилните производители постоянна се състезават помежду си, но понякога са принудени да образуват временни съюзи, за да реализират интересни проекти. Целта е да се икономисат средства за разработката на нов модел, която винаги е доста скъпа. Така компаниите си търсят партньори, за да защитят своите интереси.
Любопитното е, че резултатът от тези съюзи понякога е доста странен. Появяват се два автомобила - по един от всяка марка, участваща в проекта, като единият се представя добре на пазара, докато другият се проваля. Ето няколко такива примера от историята.
1. Mitsubishi Colt/Smart Forfour
Трябва да уточним, че първото поколение на Smart Forfour се появи на пазара още през 2004 г. То беше прието доста добре на пазара и две години по-късно концернът Daimler-Benz реши да разшири гамата на модела. Разходите обаче се оказаха доста сериозни и затова бе взето решение да се направи автомобил с 4 врати на базата на новата генерация на Mitsubishi Colt (на снимката).
Трябва да уточним, че първото поколение на Smart Forfour се появи на пазара още през 2004 г. То беше прието доста добре на пазара и две години по-късно концернът Daimler-Benz реши да разшири гамата на модела. Разходите обаче се оказаха доста сериозни и затова бе взето решение да се направи автомобил с 4 врати на базата на новата генерация на Mitsubishi Colt (на снимката).