IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо се сриват продажбите на PSA?

Основните причини са изтеглянето от Иран и спадът в Китай

Защо се сриват продажбите на PSA?

Френският автомобилен производител PSA обяви днес, че има спад в продажбите за първата половина на годината, като основните причини са изтеглянето на компанията от Иран и свиването на пазара в Китай.

Общият спад на продажбите на PSA е 12,8%, съобщи агенция AFP, като под шапката на компанията са марките Peugeot, Citroen, DS, Opel и британският бранд Vauxhall. За първите 6 месеца на година продажбите на PSA са 1,9 милиона коли.

Изтеглянето от Иран се е наложило, за да не стане компанията обект на санкции от страна на САЩ след поредните проблеми между двете страни и изтеглянето на Иран от ядреното споразумение, сключено от президента Обама.

Пазарът в Китай се свива от миналата година, като PSA е един от най-сериозно засегнатите играчи на него – продажбите на компанията спаднаха с над 60% - до 64 000 коли, реализирани в Китай и Югоизточна Азия.

PSA и китайският акционер в компанията Dongfeng реализираха 742 000 коли на пазара в Китай през 2014, но оттогава насам продажбите намаляват спираловидно, а анализаторите отчитат необратима промяна във вкусовете на купувачите.

От PSA обясниха, че компанията „работи по различни екшън планове” с партньорите на гиганта, за да се излезе от трудната ситуация в Китай, но без особена конкретика по необходимите мерки.

В същото време други големи развиващи се пазари също отчетоха спад, което също се отрази на PSA – спад с 45% на пазара в Турция и с 50% в Аржентина.

PSA успя да не допусне срив в продажбите на компанията в Европа, като заслугата за това е основно на Citroen, като марката е успяла да привлече нови клиенти за първата половина на тази година. Това обаче е и една от основните слабости на PSA – компанията е постигнала 1,68 милиона продажби в Европа, което се равнява на 88% от всички продадени коли на гиганта. В сравнение с първата половина на миналата година увеличението на продажбите в Европа е 11%.

Това беше и една от причините за провала на преговорите за сливане с FCA, тъй като и при FCA има сериозен акцент върху продажбите в Европа и можеше да се получи „канибализъм” при евентуално сливане на марките и производството на двете компании.

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Немо ( преди 5 години )
    FCA искат сливане с Рено-Нисан, не с PSA! Нещо статията куца яко откъм фактология ...
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Хехе те щото на немските производители не се сриват.Пропаганден пронемски сайт!
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Я пак ( преди 5 години )
    "поредните проблеми между двете страни и изтеглянето на Иран от ядреното споразумение, сключено от президента Обама"ЕТО ТОВА Е ТИПИЧНА ПРОПАГАНДА.Кой точно се оттегли пръв?Аман от слуги и мишки.
  • #2
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Те понеже немските са творби на изкуството... Скучен дизаин, лежат на стара слава, набедени за премиум... Но за всеки влак си има пътници. Вски купува това, което му е по вкуса и джоба.
  • #1
    14 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Никой не иска грозни френски трошляци в гаража си.Хората си купуват или немско или японско.