fallback

Експерт: Колите с по-лошо качество ще спасят пазара

Автомобилните производители трябва да следват модела на Dacia

Качеството на съвременните автомобили е толкова добро, че  клиентите ги карат по-дълго, а това удря по продажбите на нови коли, твърди експертът Майк Ръдърфорд пред британското издание АutoExpress. Издръжливостта на автомобилите доведе до това, че повечето без проблем могат да изминат над 160 хиляди километра.

Хора, които нямат достатъчно пари за нова кола, продължават да карат преди това закупените се коли без никакви проблеми, като инвестират малки суми в поддържане на доброто им състояние. Това се превърна в проблем за автомобилните производителите, които в резултат губят приходи. Те трябва да увеличат обема на производство, което е невъзможно да се постигне без увеличаване на продажбите на автомобили, а не на резервните части за тях.

Според статистиката на Министерството на транспорта на Великобритания, в началото на новия век средният експлоатационен живот на автомобилите е бил само 6,5 г. По последни данни на Асоциацията на производителите на автомобили, че средната възраст на автомобилите в Англия вече е достигнала 8 г. Средната възраст на автомобилите на ЕС се е повишила до 11,1 г., а в САЩ - до 11,8 г. Традиционният бизнес модел на автомобилните производители включва създаването на коли, които да отговарят на нуждите на клиентите на даден регион, и да му служат не повече от 10 г. Днес средната възраст вече е надхвърлила 10 г.

Намаляване качеството на автомобилите може да ги направи по-достъпни и да гарантира бъдещи продажби на нови коли, предлага Ръдърфорд. В моделната гама на компаниите трябва да се появят толкова евтини и ценово атрактивни нови автомобили, че дори и стиснатите собственици на употребявани коли да бъдат изкушени от тях. Renault (Dacia), например, следва този път, посочва експертът. Другите производители трябва да последват примера на френския концерн, в противен случай ги чака упадък, убеден е Ръдърфорд.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Г-н "експерт" Ръдърфорд, теорията ви издиша: като знам, че производителят умишлено е създал ***, който иска да ми продаде, дали ще искам да си го купя? Оттам дали за него ще има печалба? И не, не съм принуден да имам кола - има градски и м/уградски тр-рт, споделени пътувания, коли под наем, таксита и т.н. Както пише долу бай Младен, "ай у лево".
  • #12
    лл ( преди 5 години )
    Рено не е евтина марка. А Дачия е бюджетна и не е конглокент на другите, че да си продадеш 8 годишния Мерцедес и да си купиш Дачия.Без значение от марката, съвременните автомобили без сериозни проблеми изминават над 300 000 км. Истинска ръжда няма поне до 15 години, че и много повече. Едно време Опелите изгниваха още преди да навършат 10 години...
  • #11
    Хаха ( преди 5 години )
    Работил съм в Ауди и мога да споделя, че са направени да изкарат криво-ляво 120000-150000 км, след това се разпадат.Отделно са толкова качествени, че карат по 25000-30000 км преди да влязат за гаранционен ремонт.Личната ми 90-ка от 89-та не я спирам и не я продавам-ето това е качествена кола.Въпросния експерт е поредният лъжещ и агитатор.Преди имаше метал, сега има рециклирана пластмаса.Нова кола НЕ купувам.
  • #10
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    въпросният експерт е прав в едно: рено и производното дачия винаги и навсякъде са пример за посредствено до лошо качество!
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Прав е че бизнеса се гуши от това продавайки части и коли по-често. Само че те това го правят вече години - нарича се "planned absolence" - разчетено е автомобила да изкара между 5 и 10 години след което дъжд от ремонти - или си купуваш нова или си я правиш честичко. И в двата варианта печели индустрията..
  • #8
    Макарон ( преди 5 години )
    6та година карам Dacia Lodgy и освен смяна на масло друго не е правено. Не знам за какво ниско качество говорят, но и СОТ-а в града кара почти само Дачия и твърди, че са здрави животни, без значение какъв е моторът.
  • #7
    Р. ( преди 5 години )
    "Те трябва да увеличат обема на производство..."Ако искаме човечеството да оцелее, трябва производството да намалява, а не да се увеличава. Откъде ресурси за увеличение?
  • #6
    дфг ( преди 5 години )
    Що, те и Volkswagen правят като Dacia.
  • #5
    opetkov ( преди 5 години )
    Това е и глобалният проблем на капитализЪма като цяло.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Също да добавя че модерния човек в голям град предпочита да се вози на приличен градски транспорт отколкото да кисне в задръстване.
fallback
Последни