fallback

Експерт: Колите с по-лошо качество ще спасят пазара

Автомобилните производители трябва да следват модела на Dacia

Качеството на съвременните автомобили е толкова добро, че  клиентите ги карат по-дълго, а това удря по продажбите на нови коли, твърди експертът Майк Ръдърфорд пред британското издание АutoExpress. Издръжливостта на автомобилите доведе до това, че повечето без проблем могат да изминат над 160 хиляди километра.

Хора, които нямат достатъчно пари за нова кола, продължават да карат преди това закупените се коли без никакви проблеми, като инвестират малки суми в поддържане на доброто им състояние. Това се превърна в проблем за автомобилните производителите, които в резултат губят приходи. Те трябва да увеличат обема на производство, което е невъзможно да се постигне без увеличаване на продажбите на автомобили, а не на резервните части за тях.

Според статистиката на Министерството на транспорта на Великобритания, в началото на новия век средният експлоатационен живот на автомобилите е бил само 6,5 г. По последни данни на Асоциацията на производителите на автомобили, че средната възраст на автомобилите в Англия вече е достигнала 8 г. Средната възраст на автомобилите на ЕС се е повишила до 11,1 г., а в САЩ - до 11,8 г. Традиционният бизнес модел на автомобилните производители включва създаването на коли, които да отговарят на нуждите на клиентите на даден регион, и да му служат не повече от 10 г. Днес средната възраст вече е надхвърлила 10 г.

Намаляване качеството на автомобилите може да ги направи по-достъпни и да гарантира бъдещи продажби на нови коли, предлага Ръдърфорд. В моделната гама на компаниите трябва да се появят толкова евтини и ценово атрактивни нови автомобили, че дори и стиснатите собственици на употребявани коли да бъдат изкушени от тях. Renault (Dacia), например, следва този път, посочва експертът. Другите производители трябва да последват примера на френския концерн, в противен случай ги чака упадък, убеден е Ръдърфорд.

fallback
  • #33
    Коректор ( преди 5 години )
    Всичко е сбъркано с шибанато "Човечество",не знам за какво се дърлите !Ще падат продажбите,времената се менят,ако някой не го усетил още, задават се огромни промени за Земята и хомосапиенс!Алчността е грях, но на кого му пука,броя на продажбите е важен!
  • #32
    Алчност,алчност и па ( преди 5 години )
    Производителите печелят между 3 и 10 % от цената на нов автомобил.Истинската печалба идва от СЛЕДПРОДАЖБЕНОТО ОБСЛУЖВАНЕ .Нормално е колите да са създадени калпави още от чертежите.Простата сметка ,е че никой производител не иска да караш коли като 124-ка или 80-ка,защото НИЩО НЕ ПЕЧЕЛЯТ.Алчност,алчност и пак алчност.
  • #31
    анонимен ( преди 5 години )
    #30 напротив - точно некачествените или още по-точно направените да изкарат определено малко време коли са тези които носят най-много печалба
  • #30
    Непишещ ( преди 5 години )
    Тоя е експерт колкото аз съм академик.Едно е Дачията с ниска цена, друго е скъпата немска бракма с внушителен интериор, която се чупи през два дни.Експерта иска да каже, че евтините коли ще спасят пазара, а не некачествените.
  • #29
    младен ( преди 5 години )
    Коментарите на 25 и 26 са добри. Света наистина се тресе от небивал порив към показност, а в България от небивала комплексарщина. За това са виновни медийте и маркетинга последните ~10год. ~ 15 год. "Купи си огризка иначе си никой" "Купи си дънки за 300лв. че иначе не си куул" "Ходи еди къде си и прави еди какво си иначе не си хай-лайф" и те така. Ама то и аз мога да кажа много неща, примерно че еди кой си са ол-иг-офрен-и ама ако човек си знае какво е ще си останат посто думи ;)
  • #28
    Радев ( преди 5 години )
    Факт! Концерните нямат никаква сметка да произвеждат качествени автомобили, които да изкарат 15 години без проблем. Това важи най-вече за т. нар. премиум брандове, при които и нормата на печалба на продаден автомобил е най-висока. Колкото до спора каква кола е най-добре да се кара - на запад всеки се простира според чергата си. Само наистина много богатите се глезят с коли за над 100-150К евро. Хората са разумни и инвестират спрямо нуждите си.
  • #27
    ДДТ ( преди 5 години )
    Онзи "експерт" с име на великия физик е произвел само едно рекламно послание. Ако отнесем сегашните материали и технологии към тези отпреди 30-40 години се вижда огромната разлика. И щом онези коли издържаха яко каране по 25-30 години какъв е проблема да се произведе още по-здрава кола сега . Трябвало е да каже в прав текст - "Можем да направим здрава кола,но не искаме." Огромното престъпление на концерните е,че с постоянното бълване на нови недотам дълготрайни коли съсипват ресурсите на Земята
  • #26
    Спесимен ( преди 5 години )
    До долния: ако нещата опираха само до *** и географията, то челната германска тройка, гризнатата ябълка, висша мода и т.н. нямаше да са в такъв възход в последните години. Светът го тресе небивал порив към ПОКАЗЕН лукс (защото луксът може да съществува и в нетолкова показна форма). Оттук алчността и балонизирането така подтисна средната класа, че тя май взе да се отказва от един от основните си белези - притежанието на автомобил. Вижда се съвсем ясно по продажбите в последните месеци.
  • #25
    анонимен ( преди 5 години )
    Обикновенна психология.Колкото един човек е по-потиснат, толкова по-голям иска да изглежда в очите на другите.Извода какъв е.Имаме *** и комплексиран Ганьовец, който мечтае да е гОлем.Такива хора купуват премиум ***, за да компенсират чувството си за малоценност.НОРМАЛЕН ЧОВЕККупува това, което му е необходимо в ежедневието.Такъв човек не се стреми да се покаже или да докаже нещо на другите, защото не е колхозен комплексар.Простичко е нали :)
  • #24
    анонимен ( преди 5 години )
    ... ако единствената ти гордост и цел в живота е да караш луксозна кола пък била тя и 15 годишна be my guest. Но не сочи с пръст тези които не споделят твоето мислене.
fallback
Последни