Президентът и главен изпълнителен директор на Toyota Акио Тойода е запален по моторните спортове е информация и това съвсем не е новна. Японецът е сериозен поддръжник на състезателните програми на гиганта в световния шампионат за издръжливост и Льо Ман, както и на изградения от Томи Макинен заводски тим на Toyota за световния рали шампионат.
Но в това отношение Тойода е много по-напред от много свои колеги по върховете на автомобилната индустрия, които също подкрепят моторните спортове и ги смятат за отличен маркетингов инструмент. Всъщност, води им с много обиколки на Северната дъга на „Нюрбургринг”, където днес стартира поредното издание на легендарното 24-часово състезание на пистата в планината Айфел.
Тойода е един от участниците в надпреварата, като е заявен под псевдонима Моризо, а от Toyota уклончиво потвърдиха това с признанието, че в състезанието ще участва „най-старшият тест пилот” на компанията. Само преди дни Тойода демонстрира на японската писта „Фуджи” прототип на хиперавтомобила Supra GR Super Sport, с който компанията ще влезе в Льо Ман от 2021 година, когато новите правила заменят сегашния LMP1 клас.
Естествено, на „Нюрбургринг” Тойода ще се състезава с новата Supra, като е в един екип с Масахиро Сасаки, Клийн Уве и Хервиг Дененс. А автомобилът им е много близо до нивото на GT4 колите, като Supra-та е получила името VLN9 и попада в клас SP8T за возила с обем на двигателя до 4 литра и принудително пълнене.
Тойода от години използва псевдонима Моризо, като има и предишни стартове в „24 часа на Нюрбургринг”, като досега са потвърдени поне два – с Lexus LFA, с който постигна 4-о място в класа си и с Toyota GT86.
Тази година заявки за участие в „24 часа на „Нюрбургринг” подадоха 160 екипажа, а Тойода е в Supra-та с №90, като името му първоначално не се появи в списъка със заявени, но това стана по-късно.
За Toyota това е 13-о участие в Зеления ад, като освен със Supra, компанията ще участва в най-силния клас SP9-Pro с Lexus RC F GT3.