Всеки автомобилен производител има цял отдел, чиято задача е да избере правилното име за модел за конкретен пазар. Ако бъде допусната грешка, тя може да струва много скъпо, дори самата кола да притежава невероятни качества. Колкото и да е популярен VW Golf, например, ако той получи обидно или вулгарно име, следващото му поколение със сигурност няма да се продава.
Някои компании са решили проблема и залагат на цифрови обозначения. Сега ни е трудно да си представим, че BMW ще пусне модел, наречен Charlotte, който да замени 4-Series. В същото време обаче историята е много важно за компаниите производители. Например, Giulia пасва далеч повече на съперника на BMW 3-Series, произвеждан от Alfa Romeo, отколкото би подхождало G20t4D.
С помощта на английското издание Autocar ще направим една разходка в историята и настоящето, за да разберем как големите производители са избрали имената на някои от най-популярните си модели.
Audi нарече модела TT (Tourist Trophy) след състезание с мотоциклети, което всяка година се провежда на остров Ман. Там пилотите се борят за "Туристическия трофей", което не би трябвало да има връзка с компания като Audi, която никога не е произвеждала масови мотоциклети, а камо ли да участва в надпреварата.
Всъщност, една от компаниите, които се сливат в Audi преди близо век - DKW, прави състезателните мотоциклети и един от тях печели ТТ през 1938 г. Друга от марките - NSU, също побеждава в надпреварата, като нейни машини се класират на първите 4 места в клас до 250 куб. см.
Инициалите се появяват първо на мотопeд, а през 1965 г. излизат и спортните версии Prinz TT и TTS, които се радват на успешна кариера. Именно на тях Audi отдава почит с концептуалното TT, а след това запазва името и за серийния модел.