Компанията Ford представи комбито Focus ST от четвърто поколение, предназначена за европейския пазар. Технически модела не се различава от хебека, като също като него ще се предлага с бензинов или дизелов двигател.
Комбито Ford Focus ST може да бъде оборудвано с 2,3-литров EcoBoost (280 к.с. и 420 Нм въртящ момент) или с 2,0-литров дизел EcoBlue (190 к.с. и 400 Нм). Двата мотора се съчетават с 6-степенна механична кутия, но за бензиновата версия ще се предлага и 7-степенна автоматизирана трансмисия с функция Adaptive Shift Scheduling (специален алгоритъм за смяна на предавките, който се настройва спрямо стила на шофиране).
Бензиновият Focus ST ще получи и електронен диференциал за повишено триене eLSD и адаптивни амортисьори CCD. В оборудването на модела влиза и пакет Performance с пистов режим на работа на електрониката и на лънч-контрола.
Освен това, версията Focus ST c 2,3-литров EcoBoost е оборудвана със система "антилаг", разработена специално за суперколата GT и за пикапа F-150 Raptor. В режимите Sport и Track тя държи дроселовата клапа отворена, като поддържа скоростта на завъртане на турбокомпресора.
Ускорението от 0 до 100 км/ч при бензиновото комби отнема 5,8 секунди (5,7 при хечбека), а при дизеловата - 7,7 секунди (7,6 при хечбека). Версията на бензин развива 250 км/ч, а дизеловата - 220 км/ч.
Снимка: Ford