IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Фокусът на Ford: тестваме най-важния модел на марката за Европа

Четвъртият Focus е запазил всички достойнства на третия - освен цената (ВИДЕО)

Последните месеци никак не са леки за Ford: компанията обяви масови съкращения на работници в Европа и се готви здравата да ореже моделната си гама. Занапред фокусът ще е изцяло върху кросоувърите и върху двата модела, които винаги са били гръбнакът на тази марка на Стария континент: Fiesta и Focus. Подходящ момент да видим какво предлага изцяло новото поколение на семейния хечбек.

ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ на Focus се появи преди повече от 20 години и стана сензация. Отчасти причината бе в интересния за онова време дизайн. Но най-вече - в окачването и управлението, които го правеха най-забавната за каране кола в сегмента.
В четвъртото поколение няма никакви радикални промени: основните оръжия си остават шасито и окачването. Макар и с известни компромиси.

ПОД КАПАКА НА ТЕСТОВАТА ни кола е познатият еднолитров турбобензин Еcoboost, в този случай развиващ 125 конски сили. Съчетан е с 6-степенна ръчна трансмисия. Но Ford вече предлага и нов 8-степенен автомат, за който уверява, че е по-добър от предишния с шест предавки.

Ford Focus

Двигателят няма как да изненада с нещо - той се справяше добре и при прeдишното поколение на модела, така е и сега. За някои хора тези 3 цилиндъра и 125 коня може да не звучат кой знае колко убедително, но са напълно достатъчни. С тях можете да се справяте уверено при поредица от завои, както и да изпреварвате спокойно. Единственото, което трудно бихте постигнали, е обявеният от Ford разход на гориво от 5 литра на 100 километра. Ако успеете някак през цялото време да карате на шеста с 80 километра в час, може и да се получи. Но в истинския живот разходът е доста над 7 на сто.
.
ВЕЧЕ СТАНА ДУМА, че основната заслуга за поведението на автомобила се дължи на шасито и окачването. Но всъщност това важи само за високите нива на оборудване, които продължават да разчитат на Макферсон отпред и многозвенно окачване отзад. По-базовите версии обаче са с твърд заден мост и далеч нямат същата пъргавина.

 

Ford Focus 1.0 EcoBoost

995 куб. см работен обем

125 к. с. максимална мощност

170 Нм макс. въртящ момент

10 секунди 0-100 км/ч

Самите амортисьори имат система за електронно регулиране, чиито настройки могат да се променят. Същото се отнася и за педала на газта и за кормилното управлние - но и тези глезотии са само за клиентите на по-скъпите версии.

ОКАЧВАНЕТО Е МАЛКО ПО-ТВЪРДО от обичайното за сегмента, но пък за сметка на това накланяне в завоите няма и автомобилът се държи много уверено. Воланът е директен и позволява забавления. Обновената скоростна кутия превключва с приятна лекота.

Ford Focus

Добри думи заслужава и интериорът - умерено подобрен спрямо предишния. Мястото в салона е забележимо повмече заради с 5 сантиметра по-дългото междуосие. Предишният Focus страдаше от твърде малкия си багажник, но сега обемът е увеличен с 60 литра, до общо 375.

ИЗОБЩО НОВИЯТ FOCUS е получил умерени подобрения в доста области. За съжаление сред тях е и цената. Нашата тестова кола - в ниво ST Line и добавени двузонов автоматичен климатик и автоматични чистачки - заковава летвата на 49 200 лева. Което е малко стряскащо за доскоро най-достъпния автомобил в този сегмент. Но е факт, че в автомобилния свят напоследък се вихри сериозна инфлация, и няма как да очакваме, че Focus ще остане изключение от правилото.

 

 

0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всички тези дригателчета с малък обем, турбо и високи ообороти, за да се постигне по-голяма мощност, имат много по-кратък живот. Това го пишат най-големите специалисти по целия свят от години. Но животът обикновено им стига за границите на фабричната гаранция и после пиеш една студена вода. Карах много такива дребни колички - Форд Фиеста, Фокус, Поло, Рено, Пежо... На равен път - ок, но като дойде стръмно, особено през лятото и си пуснал климатика, берат душа. И тогава - егати икономията.
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    турбото другарЕ е в основата на щастието.. Ако има възможност - всеки кара турбо и усеща ускорението всеки ден. Ако не - хвали се с дълговечност.
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    не знам кой знае формулата за мощтност, но знам че всеки който покара турбиниран фокус и после мазда 3, няма да има съмниения коя кола го кефи повече откъм вървене.. сега ако искаме красота само - ок мазда ;)
  • #26
    2 rate up comment 3 rate down comment
    За Мазда ( преди 3 месеца )
    125 кс от 1 литър, без гориво няма мощност,естествено че ще гори!Турбото просто компенсира липсата на големия обем,натъпква същото количестви въздух в по-малък обем !Повечето въздух си иска и повече гориво, с гол въздух не вървят двигателите с вътрешно горене-трябва да гори нещо !Така че през бахура ми е за малките мелачки с надув!Мазда не са тъпи,запазиха естествения голям обем и вис обор.,просто увеличиха степента на сгъстяване за да получат подобна мощност (който знае формулата за мощноста)!
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    Сравнявам предишните поколения на фокус и мазда 3, определено са на кантар, но последните при 40 900лв. стартова цена за 3-ката, бих избрал нея.
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До: 22 ( преди 3 месеца )
    Това, че разхода бил по-малък, просто си го написал ей така, по предположения. В реалния живот, колкото и да не ти се вярва, разхода на 1.4GDI , 1.5 TSI и 2.0 Sky-G е еднакъв, или е с минимална разлика .
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До #18 ( преди 3 месеца )
    Няма нужда да питам никой, работя за Avis и карам постоянно всички, за които пиша. И как реши, че не правя правилни сравнения ? Мазда 3-ката има два двигателя, 1.5 атмосферен 100 коня, който се сравнява с 1.0 три цилиндровите с турбо 125 коня. Тези два мотора са за наистина непретенциозни хора, за мен са много зле. Другия е 1.5 tsi 150 коня на VAG , като него го сравнявам с 2.0 120 коня на Мазда ? При еднакви други условия вървенето било несравнимо ? Какви други условия искаш ?
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Най-якото е да имаш турбо и директно впръскване! Колата е самолет. Не дава да я пипнеш. Хвърчи! И разхода на гориво е малък. Супер нисък, ако го сравним с друг двигател, който е атмосферен или само с турбо със същата мощност. Поддържа и много ниски обороти и се кара с голяма лекота. Примерно при 75 км/ч е на 1250 об/мин, а при 90 е на 1500 об/мин на 6-та предавка. Няма турбо дупки, няма нищо. Настъпваш и те залепя! Недостатък е, че не става на газ, но и не ми трябва, защото гори и без това малко
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То тоя с турбото дето нямало проблеми Ами да ти кажа имат си проблеми турбинираните двигатели и то яко. От 15 г карам бусове предимно и много добре ги знам как стават нещата. Около 200 000 км започват проблемите, но при някой и по-рано. И понякога изибщо не се и оправят. На едно пежо чисто ново купено от мен на 180 000 км му изтрещя двигателя заради турбина. Имам снимки ако искаш да видиш на каква салата стана двигателя заради счупена перка на турбината. Та тогава нов мотор и турбина на нов бус ...
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    стига простотии! ( преди 3 месеца )
    Ама пиши, че за Ауди говориш конкретно, а не за всчики коли по принцип Тази формула твоята е просто абсурдна за повечето, които харчат доста по-малко. Примерно за Аурис хибрид 136 к.с., който реално гори 4,5-5/100 градско в задръстванията и най-големия трафик, а когато няма такъв пада под 4/100 по каква точно формула ще кажеш да го изчислим. Или Витарата на жената, която е1,4 140 к.с. и в града харчи 7-8/100 зимата до 9/100 е стигала в най-големите студове по каква формула да го сметнем!