IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фокусът на Ford: тестваме най-важния модел на марката за Европа

Четвъртият Focus е запазил всички достойнства на третия - освен цената (ВИДЕО)

Последните месеци никак не са леки за Ford: компанията обяви масови съкращения на работници в Европа и се готви здравата да ореже моделната си гама. Занапред фокусът ще е изцяло върху кросоувърите и върху двата модела, които винаги са били гръбнакът на тази марка на Стария континент: Fiesta и Focus. Подходящ момент да видим какво предлага изцяло новото поколение на семейния хечбек.

ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ на Focus се появи преди повече от 20 години и стана сензация. Отчасти причината бе в интересния за онова време дизайн. Но най-вече - в окачването и управлението, които го правеха най-забавната за каране кола в сегмента.
В четвъртото поколение няма никакви радикални промени: основните оръжия си остават шасито и окачването. Макар и с известни компромиси.

ПОД КАПАКА НА ТЕСТОВАТА ни кола е познатият еднолитров турбобензин Еcoboost, в този случай развиващ 125 конски сили. Съчетан е с 6-степенна ръчна трансмисия. Но Ford вече предлага и нов 8-степенен автомат, за който уверява, че е по-добър от предишния с шест предавки.

Ford Focus

Двигателят няма как да изненада с нещо - той се справяше добре и при прeдишното поколение на модела, така е и сега. За някои хора тези 3 цилиндъра и 125 коня може да не звучат кой знае колко убедително, но са напълно достатъчни. С тях можете да се справяте уверено при поредица от завои, както и да изпреварвате спокойно. Единственото, което трудно бихте постигнали, е обявеният от Ford разход на гориво от 5 литра на 100 километра. Ако успеете някак през цялото време да карате на шеста с 80 километра в час, може и да се получи. Но в истинския живот разходът е доста над 7 на сто.
.
ВЕЧЕ СТАНА ДУМА, че основната заслуга за поведението на автомобила се дължи на шасито и окачването. Но всъщност това важи само за високите нива на оборудване, които продължават да разчитат на Макферсон отпред и многозвенно окачване отзад. По-базовите версии обаче са с твърд заден мост и далеч нямат същата пъргавина.

 

Ford Focus 1.0 EcoBoost

995 куб. см работен обем

125 к. с. максимална мощност

170 Нм макс. въртящ момент

10 секунди 0-100 км/ч

Самите амортисьори имат система за електронно регулиране, чиито настройки могат да се променят. Същото се отнася и за педала на газта и за кормилното управлние - но и тези глезотии са само за клиентите на по-скъпите версии.

ОКАЧВАНЕТО Е МАЛКО ПО-ТВЪРДО от обичайното за сегмента, но пък за сметка на това накланяне в завоите няма и автомобилът се държи много уверено. Воланът е директен и позволява забавления. Обновената скоростна кутия превключва с приятна лекота.

Ford Focus

Добри думи заслужава и интериорът - умерено подобрен спрямо предишния. Мястото в салона е забележимо повмече заради с 5 сантиметра по-дългото междуосие. Предишният Focus страдаше от твърде малкия си багажник, но сега обемът е увеличен с 60 литра, до общо 375.

ИЗОБЩО НОВИЯТ FOCUS е получил умерени подобрения в доста области. За съжаление сред тях е и цената. Нашата тестова кола - в ниво ST Line и добавени двузонов автоматичен климатик и автоматични чистачки - заковава летвата на 49 200 лева. Което е малко стряскащо за доскоро най-достъпния автомобил в този сегмент. Но е факт, че в автомобилния свят напоследък се вихри сериозна инфлация, и няма как да очакваме, че Focus ще остане изключение от правилото.

 

 

0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    не разбрах много коментара ти, колега. На мазда атмосферния двигател е енергичен като умряло врабче. Тоя екобууст поне върви, макар че наистина харчи като змей и на всичкото отгоре има проблеми с охлаждането. От трицилиндровите мотори на мен най-много ми хареса този на Сузуки, макар че там помага, че и колите са доста по-леки
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тъпо е да се оправдават за малкия двигател с емисиите например Мазда 3 с атмосферния 122коня има 100мл повече разход според новите тестове а не могат да се сравняват възможностите на Мазда с ВАГ, Форд или френските концерни спокойно поне до 130 коня могат моторите да са атмосферни и да покриват емисиите и разхода да е същия но явно не го искат
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ежедневния разход е 8-9/100. 50 бона за Форд фокус...!!?? Звучи като виц.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Някой си ( преди 4 години )
    Много сами смешни колите с тия дисплеи , цвъкнати там като че ли временно сложени на стойка на стъклото
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Bigmeech ( преди 4 години )
    Като ги чуя тези двигатели, постоянно се сещам за бабата с гълъба "*** той умрял ***" голем смех.
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    Досега Форд продаваха в Европа (извън фенската си маса разбира се, която не е много голяма), основно заради цените. Фокус можеше да се купи на промоция (и оперативен лизинг) на 26К което на фона на останалите производители си беше сделка. Единствено Рено предлагаха Меган седан на промоция на тези пари, Шкода някакъв Рапид (в който само като се качиш се отказваш да питаш за цената), и Опел предишното поколение на Астра. Не знам кой луд ще плати 50К за базов Фокус ...
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    На всички тестове се доказва, че точно това моторче не е никак икономично, както го обявяват. За здравината едва ли някой се съмнява, че ще бъде консуматив. На нова кола толкова черен ауспух не говори никак добре. Ама изобщо никак...
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Среден разход под 7/100 с този мотор е трудно достижим. Говоря за предния Фокус. Това е разхода на Фиеста със същия двигател. И за какво е това двигателче, като дори не е икономично. Същият разход се постигаше с 1.8 мотора първото поколение на модела, който беше и доста по-приятен за каране.
  • #1
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Пълен шит на висока цена. Само погледнете ауспуха колко е черен все едно е дизел. С този миксер вместо мотор и 3 цилиндъра на такава цена е просто смешно. Явно от Форд са решили да отсвирят Европа с тази ценова политика и масови съкращения на персонал и производства. До сега бяха по-добра алтернатива на ВАГ, но с последните си действия трябва да си много голям фен на марката,за да си купиш нещо от тях. Жалко!