За всички фенове на Porsche моделът 356 има изключително важно значение – с него се поставя началото на родословието на фамилията германски спортни коли, чийто най-известен модел е 911.
Но историята не започва точно с 356, а доста по-рано, но не само с KdF. На практика началото на спортното развитие на идеята е поставено от прототипа Porsche Type 64, създаден през 1939 година, който сега излиза на търг. Точно така - 1939 година.
В навечерието на Втората световна война Фердинанд Порше вече е работил усилено по създаването на спортен автомобил, който по-късно дава началото на 356, тъй като компанията Porsche е основана преди 70 години, малко след края на войната.
Според RM Sotheby’s, компанията, която ще продаде на търг този Type 64, през 1939 година плановете на Порше и Volkswagen са включвали сглобяването на три такива автомобила, който през септември същата година да участват в 1500-километровото състезание от Берлин до Рим.
Естествено, Type 64 е базиран на KdF-Wagen, автомобилът дал началото на VW Beetle и на 356, като двигателят е бил същият, но с повишена мощност до 32 конски сили.
В допълнението Type 64 получава и нова, по-аеродинамична каросерия, изцяло от алуминий, но състезателният му дебют се проваля заради началото на войната на 1 септември 1939 година. Състезанието е отменено, а Порше разполага само с един готов Type 64.
По-късно синът на Фердинанд Порше – Фери Порше довършва и другите две коли, а едната от тях се превръща в личен автомобил на двамата конструктори и така оцелява във войната.
След края на Втората световна война Фери Порше се мести в Австрия, където основава Porsche, Type 64 пътува с него, а по-късно е поверена за реставрация на Батиста „Пинин” Фарина, основателят на Pininfarina.
След това колата е продадена на австрийски автомобилен пилот, у когото тя остава до смъртта му през 1995, а после е продадена на настоящия й собственик, който сега я предлага на търг в Монтерей, Калифорния от 15 до 17 август.