IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Има ли такова Porsche?

Мистерия обвива това 911S от неръждаема стомана

Има ли такова Porsche?

Тъй като цената на ранните Porsche 911 продължава стремително да се увеличава, колекционерите отдават все по-голямо значение на техния произход. Екземпляри с документи и съвпадащи номера са по-скъпи от тези с тъмно минало. Не е изненадващо, че историците правят всичко възможно, за да проследят съдбата на всеки автомобил, който се появи за продажба. И все пак, един от най-необичайните 911, експериментален модел от 1967 г. с каросерия от неръждаема стомана, продължава да бъде загадка - сякаш това Porsche никога не е съществувал...

Porsche 911S

От 1974 г. това уникално Porsche 911 е част от огромната колекция автомобили в Техническия музей (известен и като Немския музей) в Мюнхен. Като имаме предвид пословичната германската педантичност, би трябвало историята на този автомобил да е ясна като бял ден. Да, ама не.

Porsche 911S

Единствената информация, която Porsche пази в архивите си за това 911S от неръждаема стомана, е сканираната страница на книгата Porsche Specials от 1986 г., написана от Лотар Бошен и Юрген Барт. В статията пише, че моделът дебютира под прожекторите на автомобилното изложение във Франкфурт през 1967 г., преди да започне 7-годишен тест от 150 000 с Хайнц Тодман зад волана. По онова време той е ръководител на организация, наречена Informationsstelle Edelstahl Rostfrei (ISER), която се занимава с всички въпроси, свързани с производството и използването на неръждаема стомана. Между другото, тя все още съществува и се намира в Дюселдорф. Porsche обаче няма никаква информация за това кой е поръчал и произвел този автомобил.

Porsche 911S

Има предположение, че каросерията е направена от германската компания Blanco, която е специализирана в производството на кухненски смесители и мивки, но историците оспорват този факт. В самата компания не само, че нищо не знаят за съществуването на това мистериозно купе, но дори не проявяват интерес в търсенето на някаква информация за него.

Porsche 911S

Най-обещаващата следа в тази история е информацията на д-р Лукас Брайтвизер, куратор на Техническия музей. След като се поразравя в архива на музея, той открива, че за първи път колата е регистрирана на името на гореспоменатата ISER. Удивителното е, че никой в ​​ISER не може да обясни какво отношение има организацията към мистериозния 911S. Въпреки това фактът, че автомобилът е посочен в оригиналния документ, убедително показва, че е колата е поръчана от служител на ISER. Документите също така посочват производителя - Porsche, но това не означава, че автомобилът е произведен в Цуфенхаузен.

Porsche 911S

И така, какво все пак става ясно? Панелите на каросерията на автомобила са направени от студено валцована стомана. Частите са изработени както с помощта та щампи, така и на ръка. Каросерията не е боядисана, напомня повече на по-късен DeLorean DMC-12, но иначе изглежда точно като обикновено Porsche 911S. В началото на 1972 г. Тодман разказва пред списание ADAC Motorwelt, че е изминал почти 100 000 километра с автомобила и по него нямало и следа от ръжда. Навсякъде, където отивал, хората се обръщали след колата, а веднъж дори полицай го спрял само и само, за да разгледа по-отблизо това необикновено Porsche.

Porsche 911S

Тодман е напълно доволен от 911S, който надминава всички негови очаквания. Motorwelt пише за колата без ръжда, преодоляла 100 хиляди километра, с почти суеверен страх, което показва колко бързо автомобилите от онази епоха са ръждясвали. Въпреки окуражаващите резултати от тестовете обаче, масовото производство на автомобили от неръждаема стомана е непрактично поради високата себестойност. Според Тодман, този 911S е струвал около два пъти повече от обикновена кола. От всичко това следва, че автомобилът е създаден за изследователски цели, като прототип за тестване в реални пътни условия.

Porsche 911S

С изключение на каросерията, това Porsche 911S на практика не се различава от серийната версия. Автомобилът е оборудван с 2-литров шестцилиндров двигател с въздушно охлаждане, който развива мощност от 160 конски сили. Купето тежи 1030 кг, което е с 50 кг по-малко от серийния модел.

Porsche 911S

В книгата на Бошен и Барт обаче има още една доста интересна информация - автомобилът, изложен в Техническия музей, е един от трите екземпляра с каросерия от неръждаема стомана. И въпреки че списание Motorwelt казва, че 911S на Тодман е уникален, това не означава, че две други коли не биха могли да бъдат направени през 1968 г. или по-късно. Тяхната съдба, при условие, че наистина са съществували, остава неизвестна.