Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи - II част (ГАЛЕРИЯ):
Ford GT (2004)
През 60-те Ford трябва да купи Ferrari: сделката е договорена и остава само да се положат подписите. В последния момент обаче Енцо Ферари поставя нови изисквания. Вбесеният Хенри Форд II се отказва и нарежда на инженерите си да създадат състезателен автомобил, който да натрие носа на Енцо навсякъде по пистите. Така се ражда митичният GT40, четирикратен победител в "24-те часа на Льо Ман". Той обаче си остава само състезателен модел, без цивилни версии. През 2005 Ford решава да създаде модерна версия, достъпна за публиката, и я нарича GT. Произвеждана всъщност във фабриката на Стив Салийн, тя има 5.4-литров V8 със суперчарджър, 550 к. с. максимална мощност и 330 км/ч максимална скорост.
През 60-те Ford трябва да купи Ferrari: сделката е договорена и остава само да се положат подписите. В последния момент обаче Енцо Ферари поставя нови изисквания. Вбесеният Хенри Форд II се отказва и нарежда на инженерите си да създадат състезателен автомобил, който да натрие носа на Енцо навсякъде по пистите. Така се ражда митичният GT40, четирикратен победител в "24-те часа на Льо Ман". Той обаче си остава само състезателен модел, без цивилни версии. През 2005 Ford решава да създаде модерна версия, достъпна за публиката, и я нарича GT. Произвеждана всъщност във фабриката на Стив Салийн, тя има 5.4-литров V8 със суперчарджър, 550 к. с. максимална мощност и 330 км/ч максимална скорост.