Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи - II част (ГАЛЕРИЯ):
Bugatti EB110 (1991)
Легендарната марка Bugatti не съществува вече четири десетилетия, но италианският предприемач Романо Артиоли решава да я възроди. За създаването на първия модел са привлечени две истински легенди: бившият главен инженер на Lamborghini Паоло Стандзани, и дизайнерът Марчело Гандини. Така се ражда EB110 - с 3.5-литров V12 с четири турбини, развиващ 560 конски сили в "обикновената" версия и 612 коня във варианта Super Sport. Поканеният да я тества Михаел Шумахер я харесва толкова, че си я купува. Но влошената глобална икономика намалява продажбите под очакваното и през 1995 дружеството банкрутира, за да бъде изкупено по-късно от концерна Volkswagen.
Легендарната марка Bugatti не съществува вече четири десетилетия, но италианският предприемач Романо Артиоли решава да я възроди. За създаването на първия модел са привлечени две истински легенди: бившият главен инженер на Lamborghini Паоло Стандзани, и дизайнерът Марчело Гандини. Така се ражда EB110 - с 3.5-литров V12 с четири турбини, развиващ 560 конски сили в "обикновената" версия и 612 коня във варианта Super Sport. Поканеният да я тества Михаел Шумахер я харесва толкова, че си я купува. Но влошената глобална икономика намалява продажбите под очакваното и през 1995 дружеството банкрутира, за да бъде изкупено по-късно от концерна Volkswagen.