Малко други неща по света са способни да ни развълнуват толкова, колкото суперавтомобилите. Създадени в преследване на високите скорости, това са върховните играчки за възрастни хора: баснословно скъпи и дори опасни, но все пак играчки. Може ли историята им да бъде обобщена само в един списък на 20-те най-забележителни машини, пита се италианското издание на GQ, и само си отговаря: не. Подобна класация винаги ще бъде несправедлива и ще пропусне изключителни и много обичани машини. Но тя все пак дава добра идея за еволюцията на явлението „суперавтомобил“.
Най-великите суперколи - II част (ГАЛЕРИЯ):
Ferrari F40 (1987)
Създаден да отбележи 40-годишнината на компанията, това е последният автомобил, лично надзираван от самия Енцо Ферари. С 2.9-литров V8, развиващ 478 конски сили, F40 е с една пета по-мощен от предшественика си 288 GTO - но за сметка на това е пет пъти по-скъп. Това обаче само привлича купувачите и само след година цената на употребяваните F40 надхвърля двойно фабричната.
Дизайнът е на Леонардо Фиораванти от студиото Pininfarina. И до днес тази кола е сред най-желаните модели на Ferrari, сред известните собственици са Найджъл Менсъл, Алберто Томба и Ник Мейсън от Pink Floyd.
Създаден да отбележи 40-годишнината на компанията, това е последният автомобил, лично надзираван от самия Енцо Ферари. С 2.9-литров V8, развиващ 478 конски сили, F40 е с една пета по-мощен от предшественика си 288 GTO - но за сметка на това е пет пъти по-скъп. Това обаче само привлича купувачите и само след година цената на употребяваните F40 надхвърля двойно фабричната.
Дизайнът е на Леонардо Фиораванти от студиото Pininfarina. И до днес тази кола е сред най-желаните модели на Ferrari, сред известните собственици са Найджъл Менсъл, Алберто Томба и Ник Мейсън от Pink Floyd.