Анализаторите и медиите редовно си харесват някоя от марките от богатото портфолио на VW Group и започват да спекулират за евентуалната й продажба, както и кой би могъл да я купи. В последните години обаче тази игра стана доста по-скучна, тъй като се появиха много повече кандидати, които си търсят нови собственици (най-вече FCA), германският гигант „участва” с марка, която трудно пали въображението на масовата автомобилна публика (Ducati), а и кандидат-купувачите са предимно китайски компании и действията им са лесно предвидими.
Затова и беше прието като изненада предположението, че VW Group може да потърси нов собственик за испанската си марка SEAT, която от началото на века претърпя няколко смени в посоката на развитие и люшка в диапазона от семеен до спортен бранд и обратно. В последните години обаче вече има яснота за развитието на SEAT, а моделите на испанците стават все по-популярни.
„Вярно е, че SEAT си остава предимно регионален бранд, но въпросът за продажбата на марката никога не е бил обсъждан – заяви главният изпълнителен директор на VW Group Херберт Дийс. – SEAT е важна марка за групата, тъй като привлича по-различен тип клиенти в сравнение с другите ни брандове.”
Този по-различен тип клиенти са по-младите купувачи – средната възраст на купувачите на SEAT е най-ниска в сравнение с всички други марки под шапката на VW Group.