Volkswagen започва да приема поръчки за електрическия си хечбек ID на 8 май, въпреки че компанията ще представи серийната версия на колата през септември, когато моделът с размери на Golf, ще дебютира на салона във Франкфурт.
Вече се знае, че ID ще се предлага в три варианта по отношение на капацитета на батерията и най-скромният ще е с батерия с 48 киловатчаса и ще има пробег от 320 км/ч с едно зареждане по цикъла WLTP.
Според списание auto motor und sport цената на този базов модел ще е 29 990 евро преди прилагането на отстъпките и облекченията за покупка на електромобил. Също така изданието изчисли, че при тази цена електромобилът ще носи по 3000 евро загуба на VW, за всяка една продадена бройка.
Тази сума ще донесе сериозни загуби на германския гигант като се има предвид милионите електромобили, които иска да реализира VW в най-близко бъдеще.
Но загубите, които генерират електромобилите не са нещо ново, всъщност вече се приемат като правило и гигантите са склонни да ги преглътнат, стига да се преборят за по-голям дял на развиващия се пазар на тези коли.
През ноември 2016 The Detroit News обяви, че General Motors може да регистрира загуби в размер на 9000 долара за всеки Bolt, продаден от дилърите на компанията. Почти година по-късно – през октомври 2017 покойният Серджо Маркионе призна, че FIAT губи по 20 000 долара от всеки 500e, продаден в Щатите.
В началото на 2018 финансовата корпорация Moody’s оповести, че автомобилните производители губят между 7000 и 10 000 долара на всеки електромобил, който продават в Северна Америка. А от октомври миналата година досега постоянно излиза информация за това с колко е по-скъпо производството на електромобили спрямо конвенционалните коли – като разликата скочи от 9000 на 12 000 долара.
Така че, тези 3000 евро на кола, ако сумата е точна, са всъщност крачка напред в битката за намаляване на загубите от електромобилите.