4-кратният световен рали шампион Юха Канкунен е легенда сред автомобилните пилоти, той е представител на отдавна изчезнала порода състезатели – тези, които атакуват на максимум, пушат и дори се решиха да си обръснат мустаците през новия век.
Канкунен притежава впечатляваща колекция състезателни автомобили – основно такива, с каквито се е състезавал през дългата си кариера – както такива от група B като Ford RS200 или Peugeot 205 T16 до последните представители на група А от средата на 90-те години.
В колекцията на Юха обаче се отличава един Ford Model A от 1929 година, напълно възстановен и впечатляващо променен от Кари Макела. Кари е отговорникът за поддръжката на колите от колекцията на Канкунен, освен това е изпълнил впечатляващо поръчката на рали легендата за това как трябва да еволюира класическото возило.
Този Model A е една от гордостите на Makela Auto Tuning, като проектът е напълно завършен през 2007, а целта е една – създаването на най-бързия Model A в света.
Екипът на Макела започва с подсилване на окачването, преработване на предното и задно окачване, като на практика става въпрос за проектирането им наново, добавя пружини от бъги и амортисьори от Aston Martin.
Ретро класиката се задвижва от двигател Ford Cosworth от серията BDA с обем 2 литра, като мощността на агрегата е 250 конски сили при 9500 об/мин. Моторът е бил подготвен по правилата на някогашната група 4 в ралитата и Макела признава, че не е правил почти никакви промени по него. Двигателът работи с 5-степенна механична трансмисия, дело на ZF, заета от Ford Escort, също от някогашната група 4. Задният диференциал пък идва от друг рали автомобил – Toyota Celica от 1985 година.
Проектът е бил истинско забавление, за което са доказателство и най-дребните елементи – като хидравличната ръчна спирачка или превключвателя на скоростния лост, който отнема газта за секунда, за да може пилотът да превключи на по-висока предавка.
Макела допълва, че е използвал основно компоненти, познати на Канкунен от дългата му рали кариера, за да се чувства Юха по-уверен, а и защото реставрацията на колата е станала по-бърза и по-евтина с тях. Въпреки, че с оглед на използваните части, едва ли точно цената е притеснявала Канкунен.