Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Toyota дава на света патентите си за хибриди

Достъпът до технологичните решения ще е възможен преди края на 2019 г.

Toyota дава на света патентите си за хибриди

Toyota ще преотстъпи голяма част от своите 20 000 действащи патенти за хибридни автомобили на всяка една компания, която иска да се възползва от тях. Това съобщи Nikkei Asian Review, като японското издание е цитирано от агенция Reuters.

Достъпът до патентите, които предстои да станат безплатни за ползване от трети страни, ще е възможен преди края на настоящата година.

Предполага се, че най-голям интерес ще има към патентите на Toyota, свързани с работата на електромоторите като част от хибридната система на автомобила, на батериите и конверторите, но японците не планират да се ограничат с информация само за тези компоненти.

Toyota е компанията, която първа пое по пътя на хибридизацията на масовите си модели и дълги време Prius беше символ на екологичните возила в глобален мащаб.

В последните години обаче много от големите автомобилни компании на практика се отказаха от инвестициите в развитието на хибридни технологии, за да могат да насочат повече средства към електромобилите и системите за автономно придвижване. В Toyota пък се насочиха сравнително късно към електромобилите, като аргументът на японците е, че хибридите са много по-реална възможност за близкото бъдеще по отношение на оптимизирането на работата на модерните бензинови двигатели.

Със свободния достъп до тези патенти в Toyota се надяват да дадат нов тласък на развитието на хибридите в цялата автомобилна индустрия, като така ще спестят време и много пари на конкурентите си, но пък ще запазят интереса им към тези технологии.

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До BakalovG ( преди 1 месец )
    Старата ми дизелова кола, модел от 2002, която отдавна продадох, даваше реален разход на извънградско 3.8, а по каталог беше 3.9. Смъквал съм до 3.1 на 200 км извънградско. Градското е трудно да го определя, защото много зависи от трафика, но засякох 4.9 смесен разход за една година по фактури, което значи, че реалният дори е по-нисък, тъй като бензиностанциите винаги лъжат в количеството. В момента същият двигател има разход по-нисък с около 0.5 на 100, а и излязоха още по-съвършени дизели.
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Време е да дадат на света и патентите за парните двигатели. Светът има крещяща нужда от тях ;)
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Toyota дава на света патентите си за хибриди" , но никой не ги иска.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До Владо ( преди 1 месец )
    Ами доста са. Дори и Киа/Хюндай го правят това упражнение в не plug-in версиите на Ниро/Йоник. А специално Хюндай демонстрират на реалните тествове най-нисък разход на електроенергия при електрическите автомобили.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Владо ( преди 1 месец )
    Също съм карал RX450.Автомобила си ускорява чудесно, и е с напълно достатъчни динамични характеристики.Вероятно цитираното BMW е по-бързо.И какво то това? Задвижването не е архаично, а възможно най-добрата система. Кажи ми един хибрид (освен Toyota, а вече и BMW), който е способен да се движи само на електричество, без да работи ДВГ. Hybrid Synergy Drive е възможно най-комплексната система, покривайки всички възможни режими на работа възможно най-ефективно. Напоследък и хиперколите са хибрид ...
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    BakalovG ( преди 1 месец )
    Хибридите на Тойота са най-доброто решение за градско и близки разстояния(на магистралата дизел дава по-малко разход)-3.5 разход по спецификация, реален малко над 5. Става и на газ, демек 5 лева разход, метана по-евтино ли идва? Айде сега, кажете ми колко дизела дават 5/100 градско? Като говорим само за автоматична кутия - ръчката е вече отживелица и крайно непрактична за градско. За тишината и удоволствието да пъплиш на ток в трафика да не говорим. Другия месец ми идва хибрида,дизела в продажба
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Странно как хибридите на Тойота са най-добри, при положение че всички експерти ги усмиват, като се започне от архаичното задвижване и стигнем престарелите батерии. Аз лично съм карал Лексус РХ450, който трябваше да дава 6 литра градски разход според Тойота но компютъра показваше 10,5 литра и тука става въпрос за нормално каране без настъпване, не че като го настъпиш вървеше а уж над 300 коня. Вземи едно BMW X5 xDrive40d има същия разход а ускорява два пъти по-бързо до 100км.ч. Толкова по въпроса
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Владо ( преди 1 месец )
    Хибриди има вече почти всяка марка.Определено тези на Toyota са най-добри.Вече и на BMW, защото японците им дадоха технологията си.Хибридите наистина са непосредственото бъдеще.Преминаването към чисто електрическо задвижване ще отнеме доста годинки, дотогава ще сме на хибриди. А колко се търсят, че дори се и продават - има статистики, официални данни, пък и може да се огледате по улиците.Ще забележите доста хибриди на Toyota. 90 % от такситата в Милано и Барселона са хибриди на Toyota.
  • #2
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Късно е, либе, за китка. Пазарът отдавна показа, че хибридите не са му интересни. Тойота продължава да живее в своя изкривена представа за реалността.
  • #1
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не мисля че предлагат нещо, което някой търси. В смисъл, че хибридите им изобщо не са чак толкова икономични и харчат колкото дизелов автомобил, само къдено ускоряват по-бавно от дизелов автомобил. Единствените хибриди които са интересни в момента са плъгин хибридите с 50-70км. пробег на електричество. По този начин можеш да го ползваш градско само на ток а ако ти се наложи дълъг преход да си на ДВГ.