Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota дава на света патентите си за хибриди

Достъпът до технологичните решения ще е възможен преди края на 2019 г.

Toyota дава на света патентите си за хибриди

Toyota ще преотстъпи голяма част от своите 20 000 действащи патенти за хибридни автомобили на всяка една компания, която иска да се възползва от тях. Това съобщи Nikkei Asian Review, като японското издание е цитирано от агенция Reuters.

Достъпът до патентите, които предстои да станат безплатни за ползване от трети страни, ще е възможен преди края на настоящата година.

Предполага се, че най-голям интерес ще има към патентите на Toyota, свързани с работата на електромоторите като част от хибридната система на автомобила, на батериите и конверторите, но японците не планират да се ограничат с информация само за тези компоненти.

Toyota е компанията, която първа пое по пътя на хибридизацията на масовите си модели и дълги време Prius беше символ на екологичните возила в глобален мащаб.

В последните години обаче много от големите автомобилни компании на практика се отказаха от инвестициите в развитието на хибридни технологии, за да могат да насочат повече средства към електромобилите и системите за автономно придвижване. В Toyota пък се насочиха сравнително късно към електромобилите, като аргументът на японците е, че хибридите са много по-реална възможност за близкото бъдеще по отношение на оптимизирането на работата на модерните бензинови двигатели.

Със свободния достъп до тези патенти в Toyota се надяват да дадат нов тласък на развитието на хибридите в цялата автомобилна индустрия, като така ще спестят време и много пари на конкурентите си, но пък ще запазят интереса им към тези технологии.

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да не забравяме че Тойота е единствената компания която продава модерни високотехнологични автомобили на печалба! Да не говорим че пазарната им капитализация е колкото на цялата немска автоиндустрия. Явно има какво да се научи от тях.
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Prius ( преди 2 месеца )
    Карам 2016 приус. Разход зимата 4.5, лятото 3.5. Сега е на 150000км без проблеми. Не всички хора искат да са състезатели. На някои от нас ни трябва икономията. Технологията е добра нека я разпространят и други да я ползват. Френски и италиански коли - НЕ, мерцедес и бмв са ми скъпи, опел - никога, ваг - дизел вече не, а пък имаха проблеми с автоматиците сега не знам как са. И то като дръпнеш линията какво излиза - японска кола, хонда или тойота сглобена в япония а не в ук. Евтина и надеждна.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До Владо ( преди 2 месеца )
    Написал съм, че ги разработват, а не произвеждат. А защо мислиш, че задвижващият агрегат за Льоман има дори частично нещо общо с това, което ти продават? Да не говорим, че всички прототипи в този клас са хибриди, защото правилникът го изисква.
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Колкото до никел метал хидридните батерии - може да са "архаични", но да е чувал някой да се е самозапали някой хибрид на Тойота от милионите движещи се вече десетки години?
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    BakalovG ( преди 2 месеца )
    Владо, прав си, съвременните дизели не са по-икономични, най вече поради по-тежките купета. Но страдат от дюзи, EGR, DPF, турбини. Въпреки, че съм фен на дизела, след първото поколение на HDi, все повече са проблемите. Ако си купуваш под 10-годишна кола и е дизел е голяма грешка не само заради мотора - автомата е скъп за ремонтиране, а ръчките са с демпферни маховици. Бензин ръчна кутия или хибрид Тойота и после газифицираш. Това е най-безпроблемната комбинация.
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Странно как под "експерти" се разбира празноглави журналисти които говорят кой за каквото им плати. Да, хибридите не харчат кой знае колко по-малко от аналогични дизели. Само че литър дизел съдържа 15% повече енергия, така че при еднакъв разход хибридът е вече 15% по-ефективен. За вредни емисии пък да не говорим - там дизелите са отдавна печално известни, а хибридите са с почти нулеви вредни емисии от 97-ма насам.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    BakalovG ( преди 2 месеца )
    Имал съм Ситроен АХ 1,4 и даваше 3.8 разход при над 70% градско. Но това е 720 кг купе. Имам Пежо 306 hdi и гори 4.2 на дълго при баща ми, 4.8 при мен. Разход до 30% градско - 5,8. Обаче сега ми трябва кола за 80+% градско и трябва да е нова (лицензионен режим), класическия автоматик е проблемен след време, DSG има смяна на съединители на 100х.км., което е под 1.5год. експлоатация. Само Тойота предлагат комбинацията от безпроблемен автоматик и нисък разход на гориво(5 години гаранция и 1 млн.км)
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Владо ( преди 2 месеца )
    Факт е, че BMW е натоварил с прозиводството на хибридната си система ZF. Което не значи, че не е взета именно от Toyota.Не разбирам какъв е проблема. И това не е никаква новина.От поне 4-5 години е.Тогава Toyota взе дизеловите мотори на BMW за Avensis, RAV 4 и Verso. А за ниските спецификации - виж последно кой и с какво задвижване спечели последния Le Mans.
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има един, който два пъти е споменал БМВ и че използвали хибридни технологои на Тойота. Това са крайни безсмислици. Хибридите на БМВ са разработка на ZF и имат абсолютно аналогични спецификации като тези на Мерцедес и други компании и съвсем различен принцип на действие. Почти невероятно е БМВ да използват хибридното задвижване на Тойота, заради ниските му спецификации.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Владо ( преди 2 месеца )
    Колкото и да не се вярва на доста хора по-съвременните дизели НЕ СА по-икономични, По лични наблюдения точно около цитирания период 2000-2005 са най-икономичните дизелови агрегати. Киа и Хюндай са т. нар. меки хибриди.Имат DSG трансмисия и литиево-полимерна батерия със синхронизиран електромотор и нискоемисионен ДВГ.И не могат да се движат самостоятелно на ток, и никога не са го твърдяли.