На автомобилното изложение в Женева този месец Джералд Килман, вицепрезидент на европейското подразделение на Toyota, обясни защо японският автомобилен производител не иска да следва тенденцията за производство на електрически превозни средства. Според него по този начин компанията се стреми да ... произвежда повече "зелени" коли.
На пръв поглед такъв коментар противоречи на логиката. Въпреки това, както знаете, японците са, както се казва, хора от друга планета и техните действия не винаги имат очевидната мотивация. Какво се оказва? Компанията е убедена, че, първо, производството на изцяло електрически автомобили носи по-малко ползи за околната среда и човека, отколкото производството на хибриди.
Според Килман, в момента Toyota е в състояние да произвежда батерии само за 28 000 електрически превозни средства годишно. Но същият капацитет е достатъчен за производството на 1,5 милиона хибридни автомобила. Проучване на корпорацията показва, че продажбата на 1,5 милиона хибрида може да намали вредните емисии в атмосферата с една трета повече от продажбата само на 28 000 електрически автомобила. А това означава, че е по-добре да се произвеждат милиони хибриди, отколкото да се инвестират средства и време в производството на електрички.
Второ, според ръководството на Toyota, днес потребителите са по-склонни да купуват автомобили, които имат възможност да превключват от ток към традиционно гориво. Така шофьорите се чувстват по-уверени, защото не се страхуват да останат някъде по магистралата, без възможност да заредят колата си с електричество.
И накрая, на трето място, Toyota смята, че използваните в нейните автомобили никел-метални-хибридни батерии (NiMH), са по-добри от литиево-йонните. Първо, те са по-евтини, а второ - деградират в пъти по-бавно. Доказателството за това е, че в много градове на света таксиметровите шофьори предпочитат да карат хибридни автомобили на Toyota, а не изцяло електрически като на Tesla или на Nissan.