Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо Toyota не прави електромобили?

Защото ни е грижа за екологията, е странният отговор на японците

Защо Toyota не прави електромобили?

На автомобилното изложение в Женева този месец Джералд Килман, вицепрезидент на европейското подразделение на Toyota, обясни защо японският автомобилен производител не иска да следва тенденцията за производство на електрически превозни средства. Според него по този начин компанията се стреми да ... произвежда повече "зелени" коли.

На пръв поглед такъв коментар противоречи на логиката. Въпреки това, както знаете, японците са, както се казва, хора от друга планета и техните действия не винаги имат очевидната мотивация. Какво се оказва? Компанията е убедена, че, първо, производството на изцяло електрически автомобили носи по-малко ползи за околната среда и човека, отколкото производството на хибриди.

Според Килман, в момента Toyota е в състояние да произвежда батерии само за 28 000 електрически превозни средства годишно. Но същият капацитет е достатъчен за производството на 1,5 милиона хибридни автомобила. Проучване на корпорацията показва, че продажбата на 1,5 милиона хибрида може да намали вредните емисии в атмосферата с една трета повече от продажбата само на 28 000 електрически автомобила. А това означава, че е по-добре да се произвеждат милиони хибриди, отколкото да се инвестират средства и време в производството на електрички.

Toyota

Второ, според ръководството на Toyota, днес потребителите са по-склонни да купуват автомобили, които имат възможност да превключват от ток към традиционно гориво. Така шофьорите се чувстват по-уверени, защото не се страхуват да останат някъде по магистралата, без възможност да заредят колата си с електричество.

И накрая, на трето място, Toyota смята, че използваните в нейните автомобили никел-метални-хибридни батерии (NiMH), са по-добри от литиево-йонните. Първо, те са по-евтини, а второ - деградират в пъти по-бавно. Доказателството за това е, че в много градове на света таксиметровите шофьори предпочитат да карат хибридни автомобили на Toyota, а не изцяло електрически като на Tesla или на Nissan.

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бодко ( преди 6 дни )
    Тойота прави хибриди повече от 20г.Ако се поинтересуват малко повече всезнайковците субаро е част от групата на Тойота. Когато електрокарите станат масови ще ви питам как ще ги зареждате.защото мрежата не ще издържи за ампераж говоря. И във един блок като включите три електрокара наведнъж да зареждате и ще ви падне главният бушон. Как пък изведнъж немците произведоха преди 6месеца първата Ел кола и станаха супер. Батериите китайски завода за батерии в Европа не е готов И все пак Вторият по
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Явно всички само сте чували за хибриди на тойта и никой не е карал. Как постигате разход от 5л.градско при кола с 170 кон.с. с бензинов или дизелов двигател. Аз ще ви кажа, не можете да го постигнете без да е хибрид на тойота. Батерията е с 10г.пълна гаранция
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тойота в мовента е тотално изостанала фирма, никакво развитие в елекромобилити, никакво развитие в ДВГ, купуват мотори от БМВ и Субару, хибридите ив с престарели батерии. Всичко шм е леш.
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    xas ( преди 1 седмица )
    Бих се съгласил с шефа на Тойота, ако Модел3 не струваше само 25-30% повече от плъгин Приус-а. В момента е 65хил. лева. Модел3 с >350 км пробег е от 70 000+ддс и данък.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ха ха пълен смях, Дошо до вчера обясняваше как немците изоставали с ел. колите и сега изведнъж запя друга песен. Истината е че Тойота сгъва от доста време. Не разработва дизелови двигатели и купува такива от БМВ дори спортни коли не развива, Супрата пак от БМВ, модела 86 идва от Субару, купуват на готово, дори ел. коли не разработват, батериите им от праисторическата ера, всичко е леш. Една изгнила барака, на която ако и ритнеш вратата и ще се срути цялата.
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Аз лично не смятам хибридите им за добри, тествал съм lexus rh450 борд компютъра му показа градски разход 10,5 литра, точно толкова е градския разход на audi q7 с трилитров дизел и въпреки че Лексуса е 313к.с. а Аудито 272к.с. Аудито ускорява много по-бързо. Тоест Лексуса хем не върви, хем харчи колкото нормално ДВГ, та кое тогава им е доброто на хибридите?
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Както винаги са абсолютно прави. Същото го говоря от години, но никой тук от профаните, фенове на немското не чува и най-лошото не разбира. А от кога са почнали с ел.колите, можете да ползвате търсачката и ще разберете, за да не изглеждате толкова глупави. Хибридите са им наистина много добри и разходите им се доближават до тези на електричките, но най-важното не са разходите, а автономията и краткото време за зареждане на бензиностанцията и автономията. По тези показатели електричките са назад.
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    За Пореден път японците са Прави.
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Много смешно оправдание зад фактите, че нямат капацитет и технология. Таксиметровите шофьори по съвсем други причини избягват към момента електрическите коли.
  • #12
    7 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Изоставането на Тойота е в простата причина, че не влага пари в разработки. Купува двигатели от други марки, продава си престарелите хибриди, които харчат колкото дизелов автомобил, батериите им са най-старите възможни, бла, бла били по-добри от литиево ионните, странно защо тогава всички б компании слагат в устройствата си скъпите литиево йонни вместо евтините никел метал хидритни, сега не искат да дават пари и в разработки на ел. Коли, май накрая пак ще купуват от други марки, жалка фирма.