IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Toyota не прави електромобили?

Защото ни е грижа за екологията, е странният отговор на японците

Защо Toyota не прави електромобили?

На автомобилното изложение в Женева този месец Джералд Килман, вицепрезидент на европейското подразделение на Toyota, обясни защо японският автомобилен производител не иска да следва тенденцията за производство на електрически превозни средства. Според него по този начин компанията се стреми да ... произвежда повече "зелени" коли.

На пръв поглед такъв коментар противоречи на логиката. Въпреки това, както знаете, японците са, както се казва, хора от друга планета и техните действия не винаги имат очевидната мотивация. Какво се оказва? Компанията е убедена, че, първо, производството на изцяло електрически автомобили носи по-малко ползи за околната среда и човека, отколкото производството на хибриди.

Според Килман, в момента Toyota е в състояние да произвежда батерии само за 28 000 електрически превозни средства годишно. Но същият капацитет е достатъчен за производството на 1,5 милиона хибридни автомобила. Проучване на корпорацията показва, че продажбата на 1,5 милиона хибрида може да намали вредните емисии в атмосферата с една трета повече от продажбата само на 28 000 електрически автомобила. А това означава, че е по-добре да се произвеждат милиони хибриди, отколкото да се инвестират средства и време в производството на електрички.

Toyota

Второ, според ръководството на Toyota, днес потребителите са по-склонни да купуват автомобили, които имат възможност да превключват от ток към традиционно гориво. Така шофьорите се чувстват по-уверени, защото не се страхуват да останат някъде по магистралата, без възможност да заредят колата си с електричество.

И накрая, на трето място, Toyota смята, че използваните в нейните автомобили никел-метални-хибридни батерии (NiMH), са по-добри от литиево-йонните. Първо, те са по-евтини, а второ - деградират в пъти по-бавно. Доказателството за това е, че в много градове на света таксиметровите шофьори предпочитат да карат хибридни автомобили на Toyota, а не изцяло електрически като на Tesla или на Nissan.

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    И аз така като вида Ирина Шейк си викам, кой ли пък ще я иска тая? Кой знае колко много ще ми струва? Друго си е да *** жената. И съм си доволен, пък иначе кой ще го прави?! За едното добро живея. Същински филантроп съм, а и карам тойота.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BakalovG ( преди 5 години )
    "Не произвеждат, защото е друго да ходиш да ти сменят масълце, колянов вал, буталца, клапани, турбо, ремъци... Не са измисли още как да дерат клиента с пари ако ги няма тези неща в колата." - Хибридите на Тойота са с атмосферен, разтоварен двигател по цикъл на Аткинсън и са с верига. Свещи се сменят на 100х.км. Безстепенната кутия е без хидротрансформатор, съединител или турбина. Тези два агрегата можеш да ги счупиш само ако ги оставиш без масло. Фен съм на дизела на Пежо, но имам поръчан хибрид
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бодко ( преди 5 години )
    Тойота прави хибриди повече от 20г.Ако се поинтересуват малко повече всезнайковците субаро е част от групата на Тойота.Когато електрокарите станат масови ще ви питам как ще ги зареждате.защото мрежата не ще издържи за ампераж говоря. И във един блок като включите три електрокара наведнъж да зареждате и ще ви падне главният бушон.Как пък изведнъж немците произведоха преди 6месеца първата Ел кола и станаха супер.Батериите китайски завода за батерии в Европа не е готовИ все пак Вторият по
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Явно всички само сте чували за хибриди на тойта и никой не е карал.Как постигате разход от 5л.градско при кола с 170 кон.с. с бензинов или дизелов двигател.Аз ще ви кажа, не можете да го постигнете без да е хибрид на тойота.Батерията е с 10г.пълна гаранция
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    xas ( преди 5 години )
    Бих се съгласил с шефа на Тойота, ако Модел3 не струваше само 25-30% повече от плъгин Приус-а. В момента е 65хил. лева. Модел3 с >350 км пробег е от 70 000+ддс и данък.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Както винаги са абсолютно прави. Същото го говоря от години, но никой тук от профаните, фенове на немското не чува и най-лошото не разбира. А от кога са почнали с ел.колите, можете да ползвате търсачката и ще разберете, за да не изглеждате толкова глупави. Хибридите са им наистина много добри и разходите им се доближават до тези на електричките, но най-важното не са разходите, а автономията и краткото време за зареждане на бензиностанцията и автономията. По тези показатели електричките са назад.
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    За Пореден път японците са Прави.
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Много смешно оправдание зад фактите, че нямат капацитет и технология. Таксиметровите шофьори по съвсем други причини избягват към момента електрическите коли.
  • #8
    17 rate up comment 5 rate down comment
    111 ( преди 5 години )
    Тойота е огромна корпорация занимаваща се много неща извън автомобилите, така че чешете си езиците с ненужни коментари за тяхната "изостаналост". Вие сте глас в пустиня ... ако ме разбирате.
  • #7
    23 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Това е бизнес, не са казали че няма да правят някой ден, но сега им е изгодно хибридни и са си добри в това, нека те да си правят хибридни а други електромобили. не забравяйте те работят и над водородните коли, и толкова пари наляха там. Ако не измислят читава батерия, края на електромобилите също не е ясен. с 300 пробег и часове зареждане.....купете си вие електромобили