IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Toyota не прави електромобили?

Защото ни е грижа за екологията, е странният отговор на японците

Защо Toyota не прави електромобили?

На автомобилното изложение в Женева този месец Джералд Килман, вицепрезидент на европейското подразделение на Toyota, обясни защо японският автомобилен производител не иска да следва тенденцията за производство на електрически превозни средства. Според него по този начин компанията се стреми да ... произвежда повече "зелени" коли.

На пръв поглед такъв коментар противоречи на логиката. Въпреки това, както знаете, японците са, както се казва, хора от друга планета и техните действия не винаги имат очевидната мотивация. Какво се оказва? Компанията е убедена, че, първо, производството на изцяло електрически автомобили носи по-малко ползи за околната среда и човека, отколкото производството на хибриди.

Според Килман, в момента Toyota е в състояние да произвежда батерии само за 28 000 електрически превозни средства годишно. Но същият капацитет е достатъчен за производството на 1,5 милиона хибридни автомобила. Проучване на корпорацията показва, че продажбата на 1,5 милиона хибрида може да намали вредните емисии в атмосферата с една трета повече от продажбата само на 28 000 електрически автомобила. А това означава, че е по-добре да се произвеждат милиони хибриди, отколкото да се инвестират средства и време в производството на електрички.

Toyota

Второ, според ръководството на Toyota, днес потребителите са по-склонни да купуват автомобили, които имат възможност да превключват от ток към традиционно гориво. Така шофьорите се чувстват по-уверени, защото не се страхуват да останат някъде по магистралата, без възможност да заредят колата си с електричество.

И накрая, на трето място, Toyota смята, че използваните в нейните автомобили никел-метални-хибридни батерии (NiMH), са по-добри от литиево-йонните. Първо, те са по-евтини, а второ - деградират в пъти по-бавно. Доказателството за това е, че в много градове на света таксиметровите шофьори предпочитат да карат хибридни автомобили на Toyota, а не изцяло електрически като на Tesla или на Nissan.

0 от 500
  • #6
    16 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Не произвеждат, защото е друго да ходиш да ти сменят масълце, колянов вал, буталца, клапани, турбо, ремъци... Не са измисли още как да дерат клиента с пари ако ги няма тези неща в колата.
  • #5
    11 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Не произвеждат защото никел-метални-хибриднитe батерии, които ползват не стават за електромобили. Живота на батериите е добър благодарение на поддържането на заряда в тях на ниво 40% до 80%, също неподходящо за електромобил. Не произвеждат вероятно и защото имат още да избиват разходите за Приус, а за електромобил трябавт нови разходи за разработка. Иначе спор няма, че хибридите им са много добри, но не ми е ясно защо се правят на смешници.
  • #4
    16 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Значи да уточним - Тойота няма капацитет за производство на батерии. Още по-малко на Li-ion. Не желае да инвестира в такова производство и предпочита да си кара с наличните мощности. Наистина иновативно!!!
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    не разбирам защо трябва да се цензурира дума като "кон - ку- ренц -ия" ?
  • #2
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    има нещо вярно, че не трябва да се скача в дълбокото. Но когато дойде времето, няма ли да са доста изостанали спрямо кон.глоке.нция.та?
  • #1
    27 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Един от малкото пъти, когато съм съгласен с японците!!