Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо Toyota не прави електромобили?

Защото ни е грижа за екологията, е странният отговор на японците

Защо Toyota не прави електромобили?

На автомобилното изложение в Женева този месец Джералд Килман, вицепрезидент на европейското подразделение на Toyota, обясни защо японският автомобилен производител не иска да следва тенденцията за производство на електрически превозни средства. Според него по този начин компанията се стреми да ... произвежда повече "зелени" коли.

На пръв поглед такъв коментар противоречи на логиката. Въпреки това, както знаете, японците са, както се казва, хора от друга планета и техните действия не винаги имат очевидната мотивация. Какво се оказва? Компанията е убедена, че, първо, производството на изцяло електрически автомобили носи по-малко ползи за околната среда и човека, отколкото производството на хибриди.

Според Килман, в момента Toyota е в състояние да произвежда батерии само за 28 000 електрически превозни средства годишно. Но същият капацитет е достатъчен за производството на 1,5 милиона хибридни автомобила. Проучване на корпорацията показва, че продажбата на 1,5 милиона хибрида може да намали вредните емисии в атмосферата с една трета повече от продажбата само на 28 000 електрически автомобила. А това означава, че е по-добре да се произвеждат милиони хибриди, отколкото да се инвестират средства и време в производството на електрички.

Toyota

Второ, според ръководството на Toyota, днес потребителите са по-склонни да купуват автомобили, които имат възможност да превключват от ток към традиционно гориво. Така шофьорите се чувстват по-уверени, защото не се страхуват да останат някъде по магистралата, без възможност да заредят колата си с електричество.

И накрая, на трето място, Toyota смята, че използваните в нейните автомобили никел-метални-хибридни батерии (NiMH), са по-добри от литиево-йонните. Първо, те са по-евтини, а второ - деградират в пъти по-бавно. Доказателството за това е, че в много градове на света таксиметровите шофьори предпочитат да карат хибридни автомобили на Toyota, а не изцяло електрически като на Tesla или на Nissan.

0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много смешно оправдание зад фактите, че нямат капацитет и технология. Таксиметровите шофьори по съвсем други причини избягват към момента електрическите коли.
  • #13
    8 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Изоставането на Тойота е в простата причина, че не влага пари в разработки. Купува двигатели от други марки, продава си престарелите хибриди, които харчат колкото дизелов автомобил, батериите им са най-старите възможни, бла, бла били по-добри от литиево ионните, странно защо тогава всички б компании слагат в устройствата си скъпите литиево йонни вместо евтините никел метал хидритни, сега не искат да дават пари и в разработки на ел. Коли, май накрая пак ще купуват от други марки, жалка фирма.
  • #12
    17 rate up comment 5 rate down comment
    111 ( преди 3 месеца )
    Тойота е огромна корпорация занимаваща се много неща извън автомобилите, така че чешете си езиците с ненужни коментари за тяхната "изостаналост". Вие сте глас в пустиня ... ако ме разбирате.
  • #11
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тойота е тотално изостанали и към батерии и двигатели, тя се движи още само от инерцията на миналото, скоро и последните им клиенти балъци ще се усетят.
  • #10
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Малко да ви светна за хибридите на Тойота, за пръв път се качих в зелено такси Приус преди 3 години, беше ми интересно и разпитах бакшиша, бях втрещен когато разбрах, че си е купил Приуса втора ръка на 80000км. И толкова издръжливата батерия на Приуса е била на нула, не работи, умряла е. Питах го няма ли гаранция, има каза но не е смениха, защото батерията е умряла защото е била в автокъката 6 месеца и е загинала защото колата не била карана, тоест липсата на цикли заряд и разряд е унищожава.
  • #9
    10 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Едно е сигурно - само необразованите слепи привърженици на японското автомобилостроене могат да твърдят, че марка за ширпотреба е иновативна. Любимият ми пример е с хибридите - Тойота измисли хибрида, за да е евтин и да носи голяма печалба, а не за да е високотехнологичен. Трябва да си голям лаик в механиката, за да твърдиш, че планетарният механизъм, използван в автомобилостроенето от 20-те години на 20 век, е висока технология.
  • #8
    11 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Гроздето е кисело, защото изостанаха сериозно в разработката на напълно ел. коли. Сега маркетинговият им гений ще вади вода от 100 кладенеца да се обяснява. След 5 години ще пуснат такива коли и ще започнат да обясняват колко по-добри са от хибридите. Всяка компания прави така.
  • #7
    23 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това е бизнес, не са казали че няма да правят някой ден, но сега им е изгодно хибридни и са си добри в това, нека те да си правят хибридни а други електромобили. не забравяйте те работят и над водородните коли, и толкова пари наляха там. Ако не измислят читава батерия, края на електромобилите също не е ясен. с 300 пробег и часове зареждане.....купете си вие електромобили
  • #6
    16 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не произвеждат, защото е друго да ходиш да ти сменят масълце, колянов вал, буталца, клапани, турбо, ремъци... Не са измисли още как да дерат клиента с пари ако ги няма тези неща в колата.
  • #5
    11 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не произвеждат защото никел-метални-хибриднитe батерии, които ползват не стават за електромобили. Живота на батериите е добър благодарение на поддържането на заряда в тях на ниво 40% до 80%, също неподходящо за електромобил. Не произвеждат вероятно и защото имат още да избиват разходите за Приус, а за електромобил трябавт нови разходи за разработка. Иначе спор няма, че хибридите им са много добри, но не ми е ясно защо се правят на смешници.