IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой ще бъде пилот №1 във Ferrari?

Повреда лиши Шарл Льоклер от победа в Бахрейн

Кой ще бъде пилот №1 във Ferrari?

Пилотирането на новия пилот на Ferrari Шарл Льоклер в Гран при на Бахрейн вчера ще осигури доста работа на топ мениджмънта на тима, воден от Матиа Биното по отношение управлението на пилотите на отбора. Преди началото на сезона швейцарецът трябваше да отговаря на въпрос за статута на двамата му пилоти, който с оглед на опита на Льоклер, беше по-скоро теоретичен. И Биното обясни, че двамата ще имат равни шансове за изява, но в „определени ситуации” тимът ще подкрепя Себастиан Фетел заради по-големия му опит и успехите, които е постигнал.

Това обяснение успя да осигури подкрепа на Льоклер от страна на медиите, но още от първото състезание в Австралия стана ясно, че простата формула на Биното няма да проработи и ще е нужно нещо повече. В Мелбърн Ferrari сбърка стратегията на Фетел и преди финала той беше догонен от по-бързия Льоклер. От бокса наредиха на двамата пилоти да не се състезават, Шарл се съгласи без уговорки и двамата завършиха 4-и и 5-и. След Австралия само най-сериозните критици на Фетел се запитаха що за пилот №1 е този, който още в първото състезание има нужда от заповеди от бокса, за да остане по-напред от съотборника си, който дебютира във Ferrari.

В Бахрейн обаче картината стана съвсем друга. Льоклер нямаше проблем с темпото на Фетел в свободните тренировки, а в квалификацията записа две страхотни обиколки в третата част, които му осигуриха първото място на старта. От друга страна, стратегическа грешка на Ferrari във втората част ограничи броя на гумите на Себ за третата сесия и той имаше право само на една бърза обиколка. Както обикновено става, когато е поставен под напрежение Фетел често бърка и в квалификацията той не успя да изпревари Льоклер, но пък си гарантира място на първа редица.

В състезанието германецът направи перфектен старт и успя да поведе колоната, а зад него Льоклер се забави, като в първата обиколка дори потъна до 3-ата позиция, тъй като Валтери Ботас също успя да прескочи пилота от Монако. Но оттук нататък започна най-интересното. Льоклер изпревари Ботас, а малко по-късно вече беше залепен за колата на Фетел.

„По-бърз съм от него”, дойде предупреждението от Льоклер към бокса на Ferrari. Интересното е, че нито шефът на екипа му Джок Клиър, нито Биното реагираха на това. И малко по-късно Льоклер атакува Фетел и успя да го изпревари.

След това наложи темпо, което го отвеждаше към победата, но тя му се изплъзна 11 обиколки преди финала заради повреда в двигателя. И накрая Шарл имаше и малка доза късмет, заради колата на сигурността той запази третото си място, иначе щяха да го задминат още няколко коли, все пак той беше с 40 км/ч по-бавен на правите.

В Маранело си припомниха една стара максима на Енцо Ферари: „Когато колата се поврежда, значи не е готова за състезания”. Но пък могат да са спокойни, че Льоклер е напълно готов да е лидер на тима.

А Фетел се размина с място на подиума, след като се завъртя при последната атака срещу него на Люис Хамилтън в битката за второто място и на финала остана пети.

0 от 500