Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо Ботас напсува критиците си

Финландецът стартира сезона във Формула 1 с победа в Австралия

Защо Ботас напсува критиците си

Пилотът на Mercedes Валтери Ботас спечели първото състезание от сезона във Формула 1, като беше начело от старта до финала и секунди, след като финишира напсува критиците си докато се радваше на победата си. Финландецът доминира от първите до последните метри на надпреварата в Мелбърн, като ключът към победата се оказа силният му старт – от втора позиция той взе старта на Люис Хамилтън, надбяга го до влизането в първия завой, след което състезанието беше негово. Дори малко преди финала финландецът взе и допълнителната точка за най-бърза обиколка, въпреки че от бокса се опитаха да го убедят да не рискува излишно.

Хамилтън остана втори, на над 20 секунди от Ботас, като още в първата третина трябваше да покрие стратегията на Себастиан Фетел, който спря за гуми в 14 обиколка. След това 5-кратният световен шампион записа сравнително самотно състезание до 2-ото място. А Фетел дори заподозря, че в един момент е успял да го догони, тъй като на шампиона му е станало скучно, тъй като е бил наясно, че не може да догони Ботас.

„To whom it may concern, fuck you!”

Това изречение, изречено по радиото от Ботас, обобщава по идеален начин целия уикенд на финландеца. През миналата година Валтери беше изряден №2 в Mercedes, не взе нито една победа, но отстъпи две на Хамилтън по пътя към петата му световна титла. И много от специалистите отписаха Ботас, обяснявайки, че той няма нито таланта, нито волята да се бори с Хамилтън, особено след като се озова в ролята на втори пилот в двете години, през които се състезава за Mercedes.

Преди началото на сезона Ботас обяви, че ще се бори за титлата и амбицията му е да победи всички, включително и Хамилтън този сезон. Мнозина не приеха думите му сериозно, а уверенията на Тото Волф, че двамата му пилоти започват сезона от една и съща позиция, удобно бяха забравени.

В квалификацията в събота Хамилтън изпревари Ботас, но само с една десета от секундата. И днес Ботас взе максималния брой точки, като уточни, че вчера е бил разочарован от квалификацията, но точките се раздават в неделя...

По-късно Ботас обясни, че списъкът с адресатите на лютата му реплика след финала е доста дълъг, но все пак уточни, че има един специален човек, за когото е било това послание, но името му естествено остана в тайна.

Освен това, присъствието на Естебан Окон в бокса на Mercedes напомня на Ботас, че талантливият французин е претендент №1 за мястото му. Договорът на Ботас с Mercedes изтича в края на 2019 и до днес мнозина бяха убедени, че едва ли не е въпрос на време Окон да го смени. А както помните, Окон остана без кола за 2019, след като Force India се сдоби с нов собственик и тази година единият пилот е синът на новия собственик, а другият осигурява много пари от Мексико.

„Защо сме толкова бавни?”

Въпросът на Себастиан Фетел, зададен по радиото към бокса на Ferrari покрива настроението на всички фенове на Скудерията в глобален мащаб. Отговорът обаче: „Не знаем” е още един елемент към мистерията от началото на 2019 – супер представяне на предсезонните тестове и посредственост в Мелбърн.
Новият шеф на тима Матиа Биното мотивира заповедите от бокса, които не позволиха на новия пилот Шарл Льоклер да атакува Фетел през втората половина на състезанието с желанието да се залага на сигурно и да не се застраши класирането на тима – 4-о и 5-о място.

Да се подиграем с Алонсо

„Сега вече можем да се борим!” Помните ли тази реплика на Алонсо отпреди една година. Тя дойде след 5-ото му място в Австралия след първия старт на McLaren с двигател Renault и раздялата с неуспешната програма за двигатели на Honda. Днес от Red Bull използваха същата реплика, за да отбележат 3-ото място в Австралия на Макс Верстапен и първия подиум на Honda от Гран при на Великобритания 2008 насам, а японците потвърдиха, че са разрешили на Макс да атакува на пълна газ на правите. И задвижващата им система издържа до финала, което е повод за оптимизъм.

На пръв поглед сезонът започна така, както завърши предишния, но случилото се в Мелбърн обещава интересна динамика в Mercedes и Ferrari, както и невероятно интересна битка зад тях.
 

 

0 от 500
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    ss ( преди 2 месеца )
    "една и съща позиция за двамата пилоти" ама "зеленичкият", като поплачка малко на подходящо рамо и пак ще ще почнат странни нареждания от бокса!! То оня така е свикнал!!