Електричество, автономно управление, свързаност: вече няма съмнение, че това ще са трите стълба на утрешната мобилност. Но повечето производители говорят за тях чрез маркетинговите си отдели, с добре познатата ни сляпа вяра в светлото бъдеще, и старателно премълчават недостатъците и трудностите. Все пак има и изключения. През изминалата седмица в Мюнхен "КОЛЕЛА" имаше възможност да обсъди тези въпроси с един от най-пословично прямите хора в автомобилната индустрия - шефа по развойната дейност на BMW Клаус Фрьолих.
Ето 11 тенденции, които той очерта за бъдещето на автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
АВТОНОМНОТО УПРАВЛЕНИЕ ЩЕ СЕ ПОЗАБАВИ
Още след две години на пазара вече ще се предлага ниво 4. Но това не значи, че то ще е масово. Според Фрьолих никой не може да предвиди какви пазарни дялове ще постигнат нива 2, 3, 4 и 5. До голяма степен това зависи и от регулаторите. Например дори и днес BMW предлага ниво 2, напълно освобождаващо ръцете на шофьора, в Америка и Китай. Но в Европа заради регулациите сте длъжни да държите ръцете си на волана.
Другият мит е, че с появата на автопилотите катастрофите ще изчезнат. На пътя все така ще има неавтоматизирани участници в движението - по-старомодни автомобили, велосипедисти, пешеходци.
Още след две години на пазара вече ще се предлага ниво 4. Но това не значи, че то ще е масово. Според Фрьолих никой не може да предвиди какви пазарни дялове ще постигнат нива 2, 3, 4 и 5. До голяма степен това зависи и от регулаторите. Например дори и днес BMW предлага ниво 2, напълно освобождаващо ръцете на шофьора, в Америка и Китай. Но в Европа заради регулациите сте длъжни да държите ръцете си на волана.
Другият мит е, че с появата на автопилотите катастрофите ще изчезнат. На пътя все така ще има неавтоматизирани участници в движението - по-старомодни автомобили, велосипедисти, пешеходци.