Електричество, автономно управление, свързаност: вече няма съмнение, че това ще са трите стълба на утрешната мобилност. Но повечето производители говорят за тях чрез маркетинговите си отдели, с добре познатата ни сляпа вяра в светлото бъдеще, и старателно премълчават недостатъците и трудностите. Все пак има и изключения. През изминалата седмица в Мюнхен "КОЛЕЛА" имаше възможност да обсъди тези въпроси с един от най-пословично прямите хора в автомобилната индустрия - шефа по развойната дейност на BMW Клаус Фрьолих.
Ето 11 тенденции, които той очерта за бъдещето на автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
АВТОНОМНОТО УПРАВЛЕНИЕ ЩЕ Е МНОГО СКЪПО
Другата голяма пречка пред автопилотите е високата им себестойност. "Най-важната ни задача е да намалим цената, защото първото поколение на ниво 3, което скоро ще предложим, ще е може би най-скъпата опция, която можеш да избереш", признава Клаус Фрьолих. Първоначално системата ще се предлага в автомобили от високия ценови сегмент, като бъдещото iNext и Серия 7. "Но ако искаме да го направим реалистична опция и за Пета серия, или Трета серия, трябва да намалим себестойността с поне 50%", казва технологичният шеф на BMW. Фрьолих признава, че вече накарал колегите си от борда на директорите да изпробват ниво 4 в тестови коли - "За щастие всички оцеляха, иначе щях да стана много известен".
Другата голяма пречка пред автопилотите е високата им себестойност. "Най-важната ни задача е да намалим цената, защото първото поколение на ниво 3, което скоро ще предложим, ще е може би най-скъпата опция, която можеш да избереш", признава Клаус Фрьолих. Първоначално системата ще се предлага в автомобили от високия ценови сегмент, като бъдещото iNext и Серия 7. "Но ако искаме да го направим реалистична опция и за Пета серия, или Трета серия, трябва да намалим себестойността с поне 50%", казва технологичният шеф на BMW. Фрьолих признава, че вече накарал колегите си от борда на директорите да изпробват ниво 4 в тестови коли - "За щастие всички оцеляха, иначе щях да стана много известен".